Po remoncie peronu na stacji Chełm Miasto będą mogły się zatrzymywać pociągi mające powyżej 10 wagonów. Ponadto nowy peron ma także m.in. ścieżki naprowadzające dla osób niewidomych i niedowidzących.
Na dworcu Chełm Miasto powstał 300-metrowy peron, który otwiera nowe możliwości dla ruchu kolejowego. Zbudowany i wyposażony został za ponad 4,7 mln zł w ramach Rządowego programu budowy lub modernizacji przystanków kolejowych na lata 2021-2025.
– Dzięki wydłużeniu peronu, na przystanku mogą zatrzymywać się składy o długości powyżej 10 wagonów. Zwiększenie liczby dostępnych miejsc w pociągach jest kluczowe, zwłaszcza w szczytowych sezonach, takich jak wakacje czy długie weekendy – przekonuje Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – Nowy peron został dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej mobilności. Dla wygody pasażerów zamontowaliśmy wiaty, ławki oraz poręcze, które umożliwiają odpoczynek w pozycji stojącej. Podróżowanie ułatwiają czytelne oznakowania, tablice informacyjne, gabloty z rozkładem jazdy oraz system informacji głosowej. Zamontowaliśmy jasne oświetlenie LED, które zapewnia bezpieczeństwo podróżowania po zmroku. Dla osób niewidomych i niedowidzących przygotowaliśmy ścieżki naprowadzające oraz antypoślizgową nawierzchnię o wypukłej fakturze.
W województwie lubelskim Program przystankowy obejmuje wraz z Chełm Miasto 20 lokalizacji. Podróżni korzystają już z nowych i zmodernizowanych przystanków: Sarnów, Grabów Szlachecki i Leopoldów między Łukowem a Dęblinem (lk26), Chotyłów na trasie Łuków – Terespol (lk2), Wólka Niedzieliska, Niedzieliska Kolonia, Szczebrzeszyn Miasto, Żurawnica i Długi Kąt między Rejowcem a Hrebennem (lk69), Kraśnik między Lublinem a Stalową Wolą (lk68), Łagiewniki, Bystrzyca koło Lublina, Bezwoli, Milanowie, Ustrzeszu, Jaskach, Aleksandrowie między Lublinem a Łukowem (lk30), Zamość Starówka i Zamość Wschód (lk72). Wartość Programu Przystankowego w woj. lubelskim to ponad 57 mln zł.