Dobre praktyki KGHM dostrzeżone w prestiżowym raporcie CSR-owym

1 tydzień temu

Kampanie i działania prospołeczne organizowane przez pracowników spółki KGHM po raz kolejny zostały docenione w prestiżowym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Obszerna publikacja dokumentuje aktywność największych polskich firm w zakresie działań CSR-owych w minionym roku. A tych w Polskiej Miedzi było co niemiara.

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w Polsce zbiór wszelkiego rodzaju inicjatyw i wydarzeń CSR i zrównoważonego rozwoju. W tegorocznej edycji prestiżowego raportu dostrzeżono pięć „dobrych praktyk” realizowanych w spółce KGHM. To kampania prospołeczna „CUdowni Rodzice KGHM”, kampanie promujące badania profilaktyczne, akcje wolontariackie „Pączek ze Szlachetnym Nadzieniem”, kampania społeczna „Mie(dź) Rodzinę” i Klub Czytelnika KGHM.

Dobre praktyki realizowane przez miedziową spółkę w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu to nie tylko działania niezwykle potrzebne społecznie, ale też – w obiektywnej ocenie twórców raportu – inicjatywy warte naśladowania także przez inne podmioty w Polsce. W realizację tych unikatowych projektów spółka włącza wolontariuszy, samorządy oraz organizacje pozarządowe.

Nowością od KGHM w raporcie jest Klub Czytelnika KGHM, w ramach którego promowane jest czytelnictwo wśród załogi miedziowej spółki. W oddziałach powołani zostali koordynatorzy, a do zbiorów dodanych zostało tysiące książek, które można zdalnie i łatwo wypożyczyć. W ramach Klubu Czytelnika KGHM przeprowadzone zostały dwie zbiórki dające drugie życie książkom oraz rozpoczęto kampanię „Mie(dź) apetyt na czytanie” promującą czytelnictwo i wypożyczanie książek. W ramach projektu KGHM współpracuje z lokalnymi bibliotekami czy organizuje m.in. warsztaty komiksowe.

KGHM corocznie angażuje się w promocję profilaktyki nowotworów podczas akcji: „Różowy Październik”, czy też „Wąsopad- Movember”. Poprzez organizowane wśród pracowników działania podnoszona jest świadomość na temat problemów zdrowotnych kobiet i mężczyzn oraz profilaktyki onkologicznej poprzez m.in. zachęcanie do badań. W 2023 roku w akcje promocyjne włączyły się wszystkie oddziały KGHM. Wspierali je także m.in. zawodnicy drużyn z Zagłębia Miedziowego, stypendyści programu „Miedziane Rywalizacje” oraz inni sportowcy, w tym Ambasador KGHM, słynny skialpinista Andrzej Bargiel.

W spółce nieustającym powodzeniem cieszy się także akcja „Pączek ze Szlachetnym Nadzieniem”. Jest to pomoc dla tych pracowników KGHM oraz członków ich rodzin, którzy są w trudnej sytuacji i potrzebują wsparcia w leczeniu lub rehabilitacji. W ramach projektu, w tłusty czwartek, we wszystkich oddziałach KGHM prowadzona jest dystrybucja pączków przez wolontariuszy firmy. W 2023 roku akcja przyniosła rekordowy efekt – dzięki wyjątkowej ofiarności pracowników Polskiej Miedzi i spółek z Grupy Kapitałowej udało się zebrać ponad 143 tys. zł. To jedna z największych akcji wolontariackich w KGHM.

W raporcie można znaleźć również działanie „CUdowni Rodzice KGHM” oraz kampanię „Mied(dź) Rodzinę”. W ramach tej pierwszej – pracownicy, którym urodziło się dziecko otrzymują specjalny pakiet i list gratulacyjny. W ubiegłym roku, po trzech i pół roku trwania akcji, odnotowano tysiąc pięćsetnego CUdownego Rodzica KGHM. Natomiast „Mie(dź) Rodzinę” prowadzona jest wspólnie z lokalnymi samorządami oraz instytucjami pomocowymi. W ramach tego wydarzenia odbyły się liczne działania promujące i wspierające rodzicielstwo zastępcze w regionie tj.: dofinansowanie programów doskonalących kompetencje rodzicielskie w ramach Akademii KGHM, wyjazdy wakacyjne podopiecznych pieczy zastępczej oraz zorganizowano np. rajdy rodzin na Polanie Jakuszyckiej wspólnie ze Stowarzyszeniem Bieg Piastów.

Idź do oryginalnego materiału