Jeszcze tylko do poniedziałku (31 marca) mieszkańcy mogą składać wnioski o udział w projekcie „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Miasta Jaworzna w 2025 r.”.
Jaworzno, podobnie jak w latach ubiegłych, planuje złożyć wniosek o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach w ramach ogólnopolskiego programu finansowania usuwania wyrobów zawierających azbest.
Z ewentualnego dofinansowania będą mogli skorzystać właściciele nieruchomości zainteresowani demontażem i/lub odbiorem zdemontowanych wyrobów azbestowych. Wnioski w tej sprawie należy składać w Biurze Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Jaworznie przy ul. Plac Górników 5, pokój 110. Termin upływa 31 marca 2025 r.
Na podstawie złożonych deklaracji miasto opracuje wniosek o środki finansowe, które pozwolą pokryć 100% kosztów kwalifikowalnych związanych z usunięciem i unieszkodliwieniem azbestu. Prace wykona firma wybrana przez Gminę, a ich realizacja planowana jest na III kwartał 2025 roku.
Warto pamiętać, iż dofinansowanie nie obejmuje kosztów zabezpieczenia dachu po demontażu, ani zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego. Nie podlegają także refundacji koszty poniesione przez osoby, które samodzielnie zleciły usunięcie azbestu.
Wzory wniosków i regulamin dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznych, szczegółowe informacje można uzyskać również telefonicznie pod numerem 32 618 16 75.