Obecne prace polegają na usuwaniu karpin w pasie drogowym, wycince pozostałych drzew oraz rozpoznaniu saperskim. Na miejscu pracują również geodeci. Poza tym wykonawca opracowuje dokumentację niezbędną do rozpoczęcia zasadniczej budowy, w tym projekty czasowej organizacji ruchu. Trwa też proces zgłaszania podwykonawców dla poszczególnych zakresów prac. Równolegle kończą się ratownicze badania archeologiczne stanowisk wyznaczonych przez wojewódzkiego konserwatora zabytków.
Pełny front robót otwarty ma zostać w marcu po zakończeniu zimowej przerwy. Zadanie polega na budowie odcinka drogi ekspresowej S10 o długości 8,9 km i rozbudowie 5,4 km trasy krajowej nr 25. Przebudowany będzie węzeł Bydgoszcz Południe, a powstaną dwa nowe: Bydgoszcz Park Przemysłowy (S10) oraz Zielona i Brzoza (DK25), jak również dwa miejsca obsługi podróżnych.
Jak w tej chwili wygląda plac budowy? Zobacz poniższe nagranie:
Wszystko powinno być gotowe w III kwartale 2026 r. Wartość podpisanej w maju 2022 r. umowy wynosi 411 mln zł. To element budowy długiego na 50 km fragmentu S10 Bydgoszcz–Toruń. GDDKiA czeka na zezwolenia na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla trzech pozostałych odcinków.
Przeczytaj także: Wielkopolska. Obwodnica Wyrzyska stanie się drogą ekspresową S10