Duża przebudowa na Oporowie. Rusza modernizacja skrzyżowania Wiejska–Mokronoska–Awicenny

1 dzień temu

Wrocław przygotowuje się do jednej z większych inwestycji infrastrukturalnych na Oporowie. Wybrano wykonawcę przebudowy strategicznego skrzyżowania ulic Wiejska, Mokronoska i Awicenny. Za realizację prac odpowiedzialna będzie firma GM Roads, która złożyła najkorzystniejszą ofertę – 17 970 402,10 zł. Przed wykonawcą ambitne zadanie – nie tylko poszerzenie dróg, ale także kompleksowa rozbudowa całej infrastruktury.

Co się zmieni?

Przebudowa obejmie aż pięć kluczowych ulic oraz budowę nowego łącznika, który znacząco poprawi komunikację w tej części miasta:

  • Ulica Mokronoska zostanie przebudowana na odcinku 210 metrów. Jezdnia zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu, a geometria skrzyżowania dostosowana do nowych warunków.
  • Ulica Wiejska zmieni się na długości 143 metrów – również tutaj pojawią się trzy pasy ruchu i nowe rozwiązania geometryczne.
  • Ulica Awicenny – poszerzenie do trzech pasów i nowa geometria na odcinku 179 metrów.
  • Ulica Cesarzowicka – przebudowany zostanie wlot od strony skrzyżowania.
  • Ulica Jordanowska – modernizacja 69-metrowego odcinka przy skrzyżowaniu.

Ruch pieszy, rowerowy i komunikacja zbiorowa

Inwestycja nie ograniczy się jedynie do infrastruktury drogowej. W ramach zadania zaplanowano również:

  • budowę chodników i dróg dla rowerów,
  • nowe zatoki autobusowe z wyposażeniem,
  • miejsca postojowe,
  • przebudowę istniejących zjazdów.

To znaczący krok w stronę poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu poruszania się po Oporowie dla pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej.

Kompleksowa modernizacja sieci podziemnych

Projekt zakłada również szeroki zakres robót związanych z infrastrukturą techniczną, m.in.:

  • budowę nowej sygnalizacji świetlnej,
  • przebudowę sieci gazowej, teletechnicznej i elektroenergetycznej,
  • instalację oświetlenia ulicznego,
  • budowę odwodnienia oraz elementów MKT (miejskiej kanalizacji teletechnicznej).

Prace pod ruchem i 18 miesięcy na realizację

Co istotne – mimo dużego zakresu robót – skrzyżowanie nie zostanie zamknięte. Całość prac będzie prowadzona pod ruchem, co wymagać będzie szczególnej organizacji i cierpliwości ze strony kierowców i mieszkańców. Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację inwestycji.

Oporów zyska nowoczesny układ komunikacyjny, który odciąży ruch, poprawi bezpieczeństwo i przygotuje dzielnicę na dalszy rozwój urbanistyczny. To kolejny krok ku bardziej funkcjonalnemu i przyjaznemu Wrocławiowi.

Idź do oryginalnego materiału