Wrocław przygotowuje się do jednej z większych inwestycji infrastrukturalnych na Oporowie. Wybrano wykonawcę przebudowy strategicznego skrzyżowania ulic Wiejska, Mokronoska i Awicenny. Za realizację prac odpowiedzialna będzie firma GM Roads, która złożyła najkorzystniejszą ofertę – 17 970 402,10 zł. Przed wykonawcą ambitne zadanie – nie tylko poszerzenie dróg, ale także kompleksowa rozbudowa całej infrastruktury.
Co się zmieni?
Przebudowa obejmie aż pięć kluczowych ulic oraz budowę nowego łącznika, który znacząco poprawi komunikację w tej części miasta:
- Ulica Mokronoska zostanie przebudowana na odcinku 210 metrów. Jezdnia zostanie poszerzona do trzech pasów ruchu, a geometria skrzyżowania dostosowana do nowych warunków.
- Ulica Wiejska zmieni się na długości 143 metrów – również tutaj pojawią się trzy pasy ruchu i nowe rozwiązania geometryczne.
- Ulica Awicenny – poszerzenie do trzech pasów i nowa geometria na odcinku 179 metrów.
- Ulica Cesarzowicka – przebudowany zostanie wlot od strony skrzyżowania.
- Ulica Jordanowska – modernizacja 69-metrowego odcinka przy skrzyżowaniu.
Ruch pieszy, rowerowy i komunikacja zbiorowa
Inwestycja nie ograniczy się jedynie do infrastruktury drogowej. W ramach zadania zaplanowano również:
- budowę chodników i dróg dla rowerów,
- nowe zatoki autobusowe z wyposażeniem,
- miejsca postojowe,
- przebudowę istniejących zjazdów.
To znaczący krok w stronę poprawy bezpieczeństwa oraz komfortu poruszania się po Oporowie dla pieszych, rowerzystów i pasażerów komunikacji miejskiej.
Kompleksowa modernizacja sieci podziemnych
Projekt zakłada również szeroki zakres robót związanych z infrastrukturą techniczną, m.in.:
- budowę nowej sygnalizacji świetlnej,
- przebudowę sieci gazowej, teletechnicznej i elektroenergetycznej,
- instalację oświetlenia ulicznego,
- budowę odwodnienia oraz elementów MKT (miejskiej kanalizacji teletechnicznej).
Prace pod ruchem i 18 miesięcy na realizację
Co istotne – mimo dużego zakresu robót – skrzyżowanie nie zostanie zamknięte. Całość prac będzie prowadzona pod ruchem, co wymagać będzie szczególnej organizacji i cierpliwości ze strony kierowców i mieszkańców. Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 18 miesięcy na realizację inwestycji.
Oporów zyska nowoczesny układ komunikacyjny, który odciąży ruch, poprawi bezpieczeństwo i przygotuje dzielnicę na dalszy rozwój urbanistyczny. To kolejny krok ku bardziej funkcjonalnemu i przyjaznemu Wrocławiowi.