Dym, iskry i oklaski – tak przywitano najnowszy tramwaj Pesa Twist 146N.

8 miesięcy temu
Zdjęcie: pesa twist 146n mpk wroclaw


W czwartek (29 lutego) w Zajezdni Tramwajowej Borek odbyła się uroczysta prezentacja tramwaju Pesa Twist 146N. Oprawa wizualna wydarzenia była tak samo imponująca, jak najnowszy pojazd, który dołączył do floty miejskiego przewoźnika. Zgodnie z podpisanym pod koniec 2021 roku kontraktem, do Wrocławia trafi 40 tego typu tramwajów. Docelowo mają one zastąpić wiekowe Konstale 105.

Pesa Twist 146N to trójczłonowy tramwaj, którym może podróżować 200 pasażerów, w tym 40 na miejscach siedzących. Wyznaczono również miejsce dla osoby z psem przewodnikiem. Pojazd jest niskopodłogowy, a podłoga w strefie wejść znajduje się na wysokości 35 cm, co usprawnia wymianę pasażerów. W tramwaju zamontowana jest także rampa dla wózków dziecięcych i inwalidzkich.

– Dbałość o pasażerów ze szczególnymi potrzebami to istotny element zapewnienia dostępu do transportu publicznego dla wszystkich. W Pesa Twist może być 1 wózek inwalidzki + 2 dziecięce lub 3 wózki dziecięce. Wszystkie ustawienia wózków dostosowane są do wymagań bezpieczeństwa – zapewnia Witold Woźny, prezes MPK Wrocław. – W przedziale pasażerskim są wygodne wandaloodporne siedzenia, antypoślizgowa wykładzina podłogowa, system dźwiękowej i wizualnej informacji dla pasażera. Na poręczach zainstalowane są ładowarki USB i dodatkowe oświetlenie poręczy dla osób niedowidzących, a nowością jest miejsce dla osoby z psem przewodnikiem – dodaje.

W tramwaju zastosowano również rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo motorniczych.

W Pesa Twist 146 N zastosowaliśmy 5 drzwi – 4 dwuskrzydłowe i jednoskrzydłowe. Drzwi jednoskrzydłowe przeznaczone są tylko dla motorniczego. Są tak zaprojektowane tak, by zapewnić prowadzącemu tramwaj bezpieczeństwo. Mają chronić przed wtargnięciem nieupoważnionych osób do kabiny – mówi Marcin Grzyb, dyrektor Sprzedaży Lekkich Pojazdów Szynowych PESA Bydgoszcz.

Zgodnie z umową, którą MPK Wrocław zawarło z bydgoską PESĄ, w tym roku do Wrocławia trafią 23 tramwaje, natomiast docelowo będzie ich 40. Zastąpią one pojazdy, które sprawiają najwięcej problemów w utrzymaniu, czyli wiekowe już Konstale 105.

Foto: mat. MPK Wrocław

Idź do oryginalnego materiału