Zgodnie z najnowszym oświadczeniem majątkowym Piotra Brunona Węglewicza, dyrektora Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrowcu Świętokrzyskim w 2022 roku ze stosunku pracy zarobił 125 347,23 zł, z tytułu umowy zlecenia – 3 803,96 zł, zaś jako członek Rady Nadzorczej Spółdzielni Mieszkaniowej „Krzemionki” – 997, 51 zł.
Piotr Węglewicz zgromadził w walucie polskiej: 69 039, 20 zł, w walucie obcej – 701, 38 EURO, posiada także papiery wartościowe: fundusze inwestycyjne na kwotę 24 221,55 zł.
Posiada dom o powierzchni 470 metrów kwadratowych i wartości 660 000 zł (tytuł prawny: współwłasność 105/1440 spadku, majątek odrębny). A także mieszkania o powierzchni: 58,60 metrów kwadratowych i wartości 275 000 zł (spółdzielcze prawo własności) i 56 metrów kwadratowych o wartości 650 000 zł (własność).
Do tego działkę o powierzchni 590 metrów kwadratowych pod budynkiem mieszkalnym, o wartości 55 000 zł (tytuł prawny: współwłasność 105/1440 spadku, majątek odrębny), a także działkę o powierzchni 3 600 metrów kwadratowych wraz z domem letniskowym o powierzchni 48 metrów kwadratowych o łącznej wartości 80 000 zł (działka wraz z domem) – tytuł prawny: współwłasność, 1/2 spadku, majątek odrębny.
Posiada samochód VOLVO XC 60 z 2011 roku o wartości 55 000 zł. Zaciągnął również kredyt hipoteczny na zakup mieszkania w Deutsche Bank, do spłaty pozostało 47 066,69 EURO.
Pełna treść oświadczeń majątkowych Piotra Węglewicza dostępna jest TUTAJ
W maju w Miejskim Ośrodku Sportu i Rekreacji w Ostrowcu Św. zapytaliśmy o to kiedy zmieniono regulamin organizacyjny MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim i czym były podyktowane zmiany? Prosiliśmy o podanie treści zmian jakie wprowadzone zostały do regulaminu organizacyjnego MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim? Pytaliśmy kto był inicjatorem zmian regulaminu organizacyjnego MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim, a także o informację czy do schematu etatyzacji MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim wprowadzone zostały zmiany, o ile tak to jakie? Prosiliśmy również o informację jaki jest zakres obowiązków na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw administracji i marketingu i od kiedy w schemacie etatyzacji MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim funkcjonuje to stanowisko? Prosiliśmy o informację jaki jest zakres obowiązków na stanowisku zastępcy dyrektora do spraw obiektów sportowo – rekreacyjnych w MOSiR, kto i od kiedy (proszę o podanie konkretnej daty) pełni funkcję zastępców kolejno: dyrektora do spraw administracji i marketingu, a także zastępcy dyrektora do spraw obiektów sportowo-rekreacyjnych? Prosiliśmy o informację jaki jest średni miesięczny koszt zatrudnienia zastępców dyrektora w MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim, jaki jest aktualnie stan zadłużania MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim na dzień 09.05.2023 r. i z czego wynika? Jaka jest aktualnie strata finansowa MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim? Jaki zysk wygenerował MOSiR w 2022 roku i z czego wynikał? prosiliśmy o informację ile wniosków wpłynęło w związku z naborem na wolne stanowisko kierownicze zastępca dyrektora do spraw obiektów sportowo-rekreacyjnych w MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim, a także dopytywaliśmy czy została powołana komisja konkursowa w związku z naborem na wolne stanowisko kierownicze zastępcy dyrektora do spraw obiektów sportowo-rekreacyjnych w MOSiR w Ostrowcu Świętokrzyskim?
Odpowiedź otrzymaliśmy w piśmie z 31 maja. 29 grudnia 2012 roku zarządzenie Prezydenta Ostrowca Świętokrzyskiego wprowadzony został Nowy Regulamin Organizacyjny MOSIR.
Treść zarządzenia dostępna jest TUTAJ:
– Zmiana struktury organizacyjnej była podyktowana dostosowaniem jednostki do aktualnych zadań – tłumaczy Piotr Węglewicz.
Niestety nie otrzymaliśmy odpowiedzi na pytanie kto był inicjatorem zmian Regulaminu Organizacyjnego MOSIR.
Wiadomo natomiast, iż zmianie uległ schemat etatyzacji. Zastępcą dyrektora do spraw obiektów sportowo-rekreacyjnych został Piotr Dasios (wcześniej wiceprezydent Ostrowca Świętokrzyskiego), który funkcję tę pełni od 1.03 2023 rok. Mariusz Rokita zaś funkcję dyrektora do spraw administracji i marketingu pełni od 01.10.2017 r.
Co interesujące w związku z naborem na stanowisko zastępcy dyrektora do spraw obiektów sportowo-rekreacyjnych w MOSIR wpłynął tylko jeden wniosek.
http://www.bip.mosir.ostrowiec.pl/index.php/ogloszenia/nabor-pracownikow/220-ogloszenie-o-naborze-na-wolne-kierownicze-stanowisko-urzednicze
http://www.bip.mosir.ostrowiec.pl/index.php/ogloszenia/nabor-pracownikow/222-wynik-naboru-na-wolne-kierownicze-stanowisko-urzednicze
Jak czytamy w Regulaminie Organizacyjnym Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Ostrowcu Św.

Zakres działania Zastępcy Dyrektora ds. Obiektów Sportowych i Rekreacyjnych obejmuje:
1) merytoryczny nadzór nad całokształtem zadań organizacyjnych Ośrodka prowadzonych na terenie obiektów sportowych tj. Pływalni „Rawszczyzna” wraz z basenami zewnętrznymi „Rawka Od Nowa”, Działu Rehabilitacji i Odnowy Biologicznej, Zespołu Obiektów Sportowo – Wypoczynkowych (boiska przy ul. Kolejowej, boisko przy ul. Różanej, Orliki, boisko w Parku Miejskim, Ośrodek Wypoczynkowy „Gutwin”) oraz pozostałych obiektów oddanych do zarządzania,
2) sporządzanie planów eksploatacji, remontów i modernizacji oraz nadzór nad ich realizacją,
3) prowadzenie adekwatnej gospodarki w zakresie zakupu materiałów i urządzeń, oraz gospodarowania powierzonymi składnikami majątkowymi itp.,
4) podejmowanie wszelkich inicjatyw, których celem będzie rozwój Ośrodka lub jego efektywniejsze funkcjonowanie, w realiach środowiskowych Ostrowca Świętokrzyskiego,
5) prowadzenie sprawozdań w ramach działalności obiektów Ośrodka,
6) prowadzenie ewidencji i danych statystycznych, analiz oraz wniosków w zakresie merytorycznej działalności podległych obiektów,
7) prowadzenie bieżącej i planowanej kontroli pracy podległych pracowników celem poprawy organizacji i efektywności ich pracy,
8) wnioskowanie o awans, wyróżnienie, nagrody premiowe lub ukaranie podległych pracowników,
9) systematyczne samodoskonalenie i podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych w celu zabezpieczenia pełnej kompetencji na zajmowanym stanowisku,
10) zgłaszanie dyrektorowi zauważonych nieprawidłowości naruszających interes Ośrodka, wynikających z działalności pracowników Ośrodka oraz osób trzecich przebywających na jego terenie,
11) pełnienie zastępstwa podczas nieobecności Dyrektora (urlop, zwolnienie lekarskie itp.) w ramach udzielonego mu przez Dyrektora pełnomocnictwa.
Piotr Węglewicz nie podał nam średniego miesięcznego kosztu zatrudnienia zastępców dyrektora w MOSIR w Ostrowcu Św.
– Stanowisko zastępcy dyrektora nie jest stanowiskiem objętym funkcję publiczną w rozumieniu Ustawy o dostępie do informacji publicznej. Wynagrodzenie zastępców dyrektora zgodnie z Art. 23 Kodeksu Cywilnego, jest dobrem osobistym i informacja o jego wysokości podlega ochronie – pisze Piotr Węglewicz.
Przypomnijmy, iż nie pytaliśmy o wynagrodzenie zastępców dyrektora, a o średni miesięczny koszt zatrudnienia zastępców dyrektora MOSIR.


Dyrektor nie podał nam również jaki jest aktualny stan zadłużenia MOSIR (na dzień 29 maja 2023 roku), jaka jest aktualna strata finansowa, jaki jest zysk tej jednostki i z czego wynika. Czy Piotr Węglewicz nie wie jaki jest stan finansowy placówki, w której pełni funkcję dyrektora?
W odpowiedzi czytamy jedynie: „ MOSIR jest jednostką organizacyjną gminy”.
Do sprawy wrócimy.
