„Dziady Jesienne” 2024

skafander.info 2 godzin temu

Krasnostawski Dom Kultury oraz Stowarzyszenie „Pod Napięciem” zapraszają 3 listopada 2024 o godzinie 18:00 do Krasnostawskiego Domu Kultury na kolejną edycję Dziadów Jesiennych. Wydarzenie nawiązuje do święta Dziadów i tematyki przemijania.

W programie tegorocznej edycji pojawi się zdarzenie performatywne, etiuda teatralna oraz koncert wybitnych muzyków awangardowych, pianistki Barbary Drazkov i trębacza Piotra Damasiewicza, którzy zagrają muzykę stworzoną specjalnie na to wydarzenie.

Program:

„Preludium Dziadowskie” – zdarzenie pozasceniczne oparte na faktach (KDK)
„Kto to będzie, kto to będzie – potyczka z Mickiewiczem” – etiuda grupy teatralnej A Kuku B. (KDK)
Koncert – Barbara Drazkov [pianino preparowane] / Piotr Damasiewicz [trąbka]
Dziadowska Uczta – degustacja potraw tradycyjnych przygotowana przez Stowarzyszenie „Pod Napięciem”.

WSTĘP WOLNY!

Artyści:

Barbara Drazkov

Pianistka specjalizująca się w muzyce nowej i fortepianie preparowanym. Barbara studiowała w Polsce i w Niemczech, następnie przeprowadziła się do Hiszpanii oraz do Belgii, gdzie w tej chwili mieszka. Laureatka Grand Prix i Sound New Award na XIII Międzynarodowym Konkursie Muzyki Współczesnej w Krakowie [2009]. Współpracowała z takimi artystami jak: Agnieszka Duczmal, Paweł Mykietyn, Szymon Brzóska, Sidi Larbi Cherkaoui, Nicholas Lens, czy Manjunath BC. Występowała na festiwalach i w salach koncertowych całego świata, m.in.: Opera w Sydney, NCPA w Pekinie, Warszawska Jesień, Ars Musica w Brukseli, Auditorium w Rzymie.

Piotr Damasiewicz

Kompozytor, trębacz, multiinstrumentalista, edukator, podróżnik oraz kurator międzynarodowych platform muzycznych. Oprócz studiów gry na trąbce kształcił się w zakresie kontrabasu, fortepianu, klasycznego śpiewu – w tym chorału gregoriańskiego. Studiował także dyrygenturę chóralną i kameralną, aranżację i kompozycję. W swojej twórczości sięga do języka jazzu, XX-wiecznej muzyki klasycznej, muzyki etnicznej, muzyki najnowszej, w tym europejskiej muzyki improwizowanej i eksperymentu.

Damasiewicz był reprezentantem Polski w czterech muzycznych platformach międzynarodowych: Take Five Europe, Jazz Playes Europe Laboratory, Art Meetings i Melting Pot Laboratory (Jazztopad). W dwóch ostatnich jako lider, kompozytor i instrumentalista rozwijał ideę otwartej improwizacji w zetknięciu z innymi dziedzinami sztuki. w tej chwili doktoryzuje się na Wydziale Instrumentalnym Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy.

Idź do oryginalnego materiału