1 października już po raz siódmy będziemy celebrować Dzień Polskiej Muzyki – ogólnopolską kampanię społeczną, która przypomina o sile polskiej twórczości i o tym, jak wielką rolę muzyka odgrywa w naszym życiu.
Dzień Polskiej Muzyki promuje rodzimą twórczość i wspiera polski rynek muzyczny, budując świadomość jego znaczenia dla kultury i gospodarki. To moment, by podziękować artystom i twórcom za ich pracę – i fanom, którzy dzięki swojemu wsparciu przyczyniają się do historycznych sukcesów.
Jak podkreślają dane ZPAV, w pierwszej połowie 2025 roku Polacy słuchali jeszcze więcej polskiej muzyki – w streamingu, radiu, na koncertach i na winylach. Dzięki temu Polska awansowała w światowym rankingu rynków muzycznych z 18. na 16. miejsce, zbliżając się do prestiżowej piętnastki.
Bardzo się cieszę, iż polska muzyka nie tylko dostarcza nam emocji, ale staje się powodem do dumy na arenie międzynarodowej – mówi Anna Ceynowa, organizatorka kampanii.
Hasłem tegorocznej edycji jest: Muzyka łączy WSZYSTKICH. Jak będziemy świętować? Radio i telewizja muzyczna – 1 października ponad 100 stacji w całym kraju zagra tylko polskie utwory. O 10:00 rozpocznie się symboliczna wspólna godzina z polską muzyką.
Streaming – specjalne playlisty na Spotify, TIDAL, YouTube Music i Apple Music. Sklepy i bileterie – Empik, Empik Bilety, Going, eBilet, Eventim, Ticketmaster, biletyna.pl oraz niezależne sklepy przygotują promocje na płyty i bilety na koncerty.
Miasta i przestrzeń publiczna – koncerty, akcje specjalne i wydarzenia m.in. w Fabryce Norblina w Warszawie oraz w miastach wyróżnionych tytułem „Miasto Muzyki”. Inne sektory sztuki – projekcje filmów, promocje książek, playlisty z gier video, zniżki do muzeów muzycznych.
Organizatorem kampanii jest Fundacja Empower Poland.