Dziś otwarcie ostatniego odcinka A2 Groszki – Siedlce Zachód. Trzy miesiące przed czasem

3 godzin temu
Zdjęcie: Oddanie do użytku ostatniego odcinka autostrady A2 między Warszawą a Siedlcami. (autor: GDDKiA)


Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad udostępni dziś kierowcom niespełna 13-kilometrowy odcinek autostrady A2 na odcinku Groszki — Siedlce Zachód. To trzeci w tym roku fragment tej trasy.

GDDKiA w tym roku udostępniła dwa odcinki autostrady A2, Kałuszyn – Groszki i Siedlce Zachód – Siedlce Południe. Budowa środkowego odcinka tej trasy, pomiędzy węzłami Groszki i Siedlce Zachód, według wcześniejszych zapowiedzi, miała się zakończyć wiosną 2025 r.

Rzeczniczka mazowieckiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Małgorzata Tarnowska mówi, iż ten odcinek różni się od poprzednich.

Po raz pierwszy przy tego typu inwestycji pas rozdzielający obie jezdnie został wyłożony specjalnym kruszywem, a nie obsiany trawą jak zawsze. To pilotażowe rozwiązanie, którego nie ma nigdzie w Polsce — dodaje Tarnowska.

Cała nawierzchnia oddawanego dzisiaj odcinka jest betonowa i tylko tutaj kierowcy pojadą aż 600-metrową estakadą.

— Nawierzchnia betonowa jest jaśniejsza, jest szara. jeżeli chodzi o hałas, są pomiary, które mówią, iż choćby nawierzchnia betonowa jest cichsza. jeżeli chodzi o kwestię utrzymania, nawierzchnia betonowa wymaga z punktu widzenia utrzymania zimowego, np. troszkę innych materiałów odladzających — mówi dyrektor kontraktu z ramienia firmy Stekol Konrad Bednarski.

Jak tłumaczy kierownik robót mostowych Kamil Stachowiak, najbardziej wymagającym elementem budowy tego odcinka była estakada nad rzeką Kostrzyń.

— Wiadomo, mamy tutaj praktycznie dwa obiekty osobne, tak? Jezdnia lewa, jezdnia prawa. Długość obiektów 594 metry. 14 podpór, 13 przęseł. Taka ciekawostka, o ile byśmy rozłożyli całą stal, jeżeli chodzi o pojedynczy splot, to jest to około 600 kilometrów — wskazuje.

Odcinek Groszki — Siedlce Zachód kosztował ponad 530 mln złotych. Budowa całej, ponad 37-kilometrowej trasy z Kałuszyna do Siedlec wyniosła 1,8 mld zł.

Idź do oryginalnego materiału