1 stycznia 2025 r. wszedł w życie obowiązek stosowania e-Doręczeń.
E-doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru.
Z e-Doręczeń mogą korzystać zarówno obywatele, jak i przedsiębiorcy, a wymiana korespondencji może zostać zainicjowana przez każdą ze stron, nie tylko przez urząd. Dokumenty wysłane przez podmiot publiczny do podmiotu niepublicznego, będą doręczane w postaci elektronicznej, albo papierowej, w zależności czy adresat posiada wpisany do Bazy Adresów Elektronicznych adres e-doręczeń.
Zachęcamy do zakładania skrzynek e-doręczeń. Szczegółowe informacje można znaleźć pod linkiem: https://www.gov.pl/web/e-doreczenia
Docelowo wszystkie podmioty publiczne, przedsiębiorcy i zawody zaufania publicznego będą miały obowiązek mieć adres do doręczeń elektronicznych i prowadzić korespondencję za pośrednictwem e-Doręczeń.