Budowa węzła S7 w Mistrzejowicach wchodzi w decydującą fazę. Monumentalna estakada, która od miesięcy rośnie nad tą częścią Krakowa, wymaga już tylko kilku ostatnich metrów, by połączyć obie strony konstrukcji.
Prace prowadzone są w technologii nasuwania podłużnego – to metoda, w której każdy fragment powstaje na specjalnym stanowisku roboczym. Tam przygotowuje się stalowe zbrojenie, następnie wylewa beton, a gdy ten osiągnie odpowiednią wytrzymałość, cały segment zostaje sprężony i przesunięty na adekwatne miejsce. W ten sposób powstaje konstrukcja przypominająca długą układankę, która krok po kroku wysuwa się nad teren inwestycji. Po spięciu obu stron estakada osiągnie długość blisko 1,6 kilometra i wysokość około 20 metrów. Dzięki temu stanie się najdłuższym w kraju obiektem zbudowanym w tej technologii. Z góry można już dostrzec jej pełną skalę – rozciąga się pomiędzy ulicami Morcinka i Petőfiego, łącząc rejony ul. Łowińskiego i Morcinka. Węzeł Mistrzejowice, obejmujący estakadę i układ drogowy, powinien być dostępny dla kierowców w 2026 roku.


fot. GDDKiA w Krakowie

2 miesięcy temu
![Ponad setka pojazdów w świątecznej paradzie [FOTO]](https://swidnica24.pl/wp-content/uploads/2025/11/Motocyklisci-w-Swieto-Niepodleglosci-20.jpg)




![Marsz Niepodległości zmierza w kierunku PGE Narodowego. Wśród uczestników prezydent [WIDEO]](https://images5.polskie.ai/images/2880/35197180/b5dcfdcadca77339c59a232f115b252a.jpg)



![Lubelskie. Wypadek w Suminie. 6 osób z obrażeniami ciała trafiło do szpitala [ZDJĘCIA]](https://static2.slowopodlasia.pl/data/articles/xga-4x3-wypadek-w-suminie-6-osob-z-obrazeniami-ciala-trafilo-do-szpitala-zdjecia-1762763886.jpg)
