Na węźle S7 Mistrzejowice trwa jedna z najbardziej widowiskowych operacji budowlanych w Krakowie. Ddo połączenia obu części estakady brakuje już tylko 25 metrów w kierunku Warszawy i 55 metrów w stronę autostrady A4. Obiekt powstaje metodą nasuwania podłużnego. W kierunku stolicy przewidziano 40 segmentów – ten odcinek jest już prawie gotowy. Po stronie Rzeszowa budowanych jest 41 segmentów. W efekcie estakada osiągnie 1589 metrów długości i 20 metrów wysokości, co uczyni ją najdłuższą konstrukcją w Polsce wznoszoną tą technologią. Każdy segment tworzony jest na specjalnym stanowisku prefabrykacji – najpierw zbrojenie, potem betonowanie, a po uzyskaniu wytrzymałości beton jest sprężany i cały element przesuwany siłownikami na podpory. Trasa przebiega między ulicami Morcinka i Petőfiego, łącząc okolice ul. Łowińskiego i Morcinka. Zakończenie nasuwania segmentów po północnej stronie estakady zaplanowano na trzeci kwartał tego roku. Zgodnie z harmonogramem cały węzeł Mistrzejowice ma zostać oddany do użytku w 2026 roku.
Fot. GDDKiA w Krakowie