EXLANTIX ES zdobywa komplet gwiazdek EURO NCAP

moto-przestrzen.pl 1 godzina temu

Nadchodzi nowy rozdział w elektromobilności. EXLANTIX, globalna premium marka należąca do Chery International, przygotowuje się do swojego debiutu w Polsce. I robi to z bardzo mocnym atutem: flagowy elektryczny sedan ES właśnie zdobył 5 gwiazdek Euro NCAP, osiągając aż 88%
w kategorii ochrony dorosłych pasażerów – jeden z najwyższych wyników w historii testów. Na tym nie koniec. Model ES ustanowił także Rekord Guinnessa, pokonując slalom pomiędzy 16 poruszającymi się samochodami w czasie 29,89 sekundy. To dowód, iż EXLANTIX łączy najwyższy poziom bezpieczeństwa z wyjątkowymi osiągami i zaawansowaną technologią.

Pięć gwiazdek Euro NCAP – liczby mówią same za siebie

Wyniki testów ogłoszone 8 września potwierdzają, iż ES jest jednym z najbezpieczniejszych samochodów w Europie. Oto szczegóły:

  • Ochrona dorosłych: 88%
  • Ochrona dzieci: 82%
  • Ochrona niechronionych uczestników ruchu (piesi, rowerzyści): 77%
  • Systemy wspomagające: 77%

Dzięki temu ES dołączył do elitarnego grona najlepiej ocenianych modeli w historii Euro NCAP. To kolejny sukces po zdobyciu międzynarodowych wyróżnień: Muse Award (USA), iF Design Award (Niemcy), A’Design Award (Włochy).

„Kosmiczna klatka 2.0” – nadwozie jak forteca

Kluczem do bezpieczeństwa ES jest innowacyjna konstrukcja Cage-Style Cabin 2.0, która łączy stal i aluminium wysokowytrzymałe w rekordowym udziale 88%.

Najważniejsze cechy:

  • Sztywność skrętna 46 000 N·m/deg – wartość typowa dla supersamochodów, gwarantująca stabilność i odporność konstrukcji.
  • Struktura „dwa poziome, trzy pionowe” – rozprasza energię uderzenia, chroniąc pasażerów.
  • Słupki B o wytrzymałości 1500 MPa – kluczowa bariera chroniąca kabinę.
  • Przednia część: aluminiowa belka na całej szerokości, w połączeniu z ultrawytrzymałą stalą tłoczoną na gorąco, tworzy strefy kontrolowanego zgniotu.
  • Boki: aluminiowe wzmocnienia progów nie tylko chronią pasażerów, ale także zabezpieczają akumulatory przed skutkami uderzeń bocznych.

Pasywne systemy bezpieczeństwa – więcej niż standard

EXLANTIX ES to także bogaty zestaw rozwiązań pasywnych:

  • 7 poduszek powietrznych, w tym far-side, które zapobiegają zderzeniom pasażerów ze sobą podczas kolizji bocznej.
  • Aktywny pas bezpieczeństwa kierowcy – technologia inspirowana luksusowymi limuzynami.

Pasy bezpieczeństwa oferują dodatkowe funkcje:

  • automatyczne napinanie w krytycznych sytuacjach,
  • eliminację luzów,
  • utrzymanie prawidłowej postawy pasażera,
  • ogranicznik kolizyjny,
  • ostrzeżenie poprzez wibracje.

ADAS L2 – samochód, który przewiduje ryzyko

Na liście systemów aktywnych znalazł się zaawansowany zestaw ADAS poziomu L2, który obejmuje:

  • AEB – automatyczne hamowanie awaryjne skuteczne m.in. przy ochronie motocyklistów,
  • Blind Spot Detection (BSD) – monitorowanie martwych pól przy prędkości od 15 km/h,
  • Rear Collision Warning (RCW) – ostrzeganie o gwałtownie nadjeżdżających pojazdach od tyłu,
  • skuteczne systemy ochrony pieszych i rowerzystów – potwierdzone wynikiem 77% w Euro NCAP.

Co wyróżnia ES na tle konkurencji? Integracja danych z systemów ADAS z czujnikami pasywnymi. To rozwiązanie pozwala inteligentnie przewidzieć niebezpieczeństwo i zoptymalizować moment uruchomienia poduszek powietrznych i napinaczy pasów.

Polska: rynek, na który warto czekać

Debiut EXLANTIX ES w Polsce to strategiczny krok dla marki. Polska to bowiem:

  • jeden z największych rynków motoryzacyjnych w Unii Europejskiej,
  • kraj, w którym liczba rejestracji samochodów elektrycznych rośnie w szybkim tempie,
  • rynek, gdzie bezpieczeństwo drogowe pozostaje istotnym wyzwaniem – wskaźniki wypadków są jednymi z najwyższych w UE.

Dzięki temu pojawienie się modelu ES – samochodu, który łączy zeroemisyjny napęd, rekordowe wyniki Euro NCAP i innowacyjne technologie – odpowiada na realne potrzeby polskich kierowców.

Idź do oryginalnego materiału