Dokładnie 6 grudnia 2020 roku pierwsze tramwaje zaczęły kursować ulicą Kujawską.
Nowe linie zapewniają mieszkańcom osiedli Wzgórze Wolności, Wyżyny, Kapuściska i Glinki szybszy dojazd do centrum.
Rozbudowa ul. Kujawskiej to największa inwestycja zrealizowana w ostatnich latach na terenie Bydgoszczy. w tej chwili realizujemy kolejne ważne dla mieszkańców inwestycje tramwajowe.
W ramach rozbudowy ul. Kujawskiej powstały nowe ronda, torowiska, buspasy, drogi rowerowe i wygodne przystanki.
W ramach projektu zakupionych zostało kilkanaście nowoczesnych tramwajów.
Posadzonych zostało też 600 drzew i setki krzewów, które w pełni uzupełniły krajobraz inwestycji, zrealizowanej w ścisłym centrum Miasta.
Prowadzone w trakcie budowy badania archeologiczne, pozwoliły natomiast poznać ciekawą historię tej części miasta.
Dokładnie 3 lata po uruchomieniu torowiska na Kujawskiej, nowym mostem nad Brdą zaczną kursować tramwaje do Frodonu.
Jeszcze w grudniu firma Trakcja SA udostępni nie tylko docelowy ruch na nowej przeprawie ale też torowisko na ul. Perłowej. Inwestycja skróci czas przejazdu z Górnego Tarasu do i z Fordonu.
Rozbudowa Kujawskiej – ciąg dalszy
Obecnie powstaje dokumentacja dla budowy nowego 1,5 km odcinka torowiska w ciągu ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli tramwajowej przy ul. Bielickiej.
Ważną częścią tej inwestycji będzie dostosowanie ciągu ulicy Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi, infrastrukturą dla komunikacji publicznej.
Pętla tramwajowa zostanie zlokalizowana na placu po północno-zachodniej stronie skrzyżowania ulicy Solskiego i Bielickiej.
W ramach tego zadania zaprojektowana ma zostać też przebudowa pętli tramwajowej w Myślęcinku przy ul. Rekreacyjnej.
Do całego przedsięwzięcia planujemy wprowadzić wiele innowacyjnych rozwiązań jak zielone wiaty przystankowe, elementy zmniejszające hałas i specjalne przejazdy rowerowe.
Prace projektowe zakończą się w 2024 roku.
Bydgoszcz stawia na tramwaje
W ciągu ostatniej dekady bydgoska sieć tramwajowa jest stale unowocześniana i rozbudowywana.
Udało się zwiększyć długość torowisk z 28 do 41 kilometrów. Powstały nowe połączenia z dworcem PKP, Fordonem oraz wzdłuż ul. Kujawskiej.
Zakończyła się też budowa nowego mostu tramwajowego nad Brdą.
W ostatnich latach udało się również wymienić dużą część taboru tramwajowego.
Obecnie po Bydgoszczy kursuje 35 nowoczesnych składów.
W 2023 roku zakupiliśmy kolejnych 40 niskopodłogowych pojazdów. 10 z nich zostało już dostarczonych do zajezdni.
Pierwsze już kursują po mieście.
W 2025 roku wymienimy cały tabor tramwajowy na nowy.