Franciszkańska otwarta, tramwaje wracają. Co się zmieni od 19 czerwca? (INFORMATOR)

4 dni temu

To już pewne: od środy, 19 czerwca, tramwaje znów będą kursować ul. Franciszkańską. Potwierdza się tym samym informacja, którą jako pierwsi opublikowaliśmy 9 czerwca – iż prace mogą zakończyć się przed czasem. Wraz z przywróceniem ruchu tramwajowego Zarząd Transportu Publicznego wprowadza zmiany w trasach linii nr 1,2 i 6.

Linia 1 – przez Franciszkańską, ale nie do końca
Linia nr 1, kursująca między Salwatorem a Nową Hutą, od 19 czerwca zostanie skierowana na trasę czasowo skróconą, prowadzącą przez nowo wyremontowaną Franciszkańską. Jej nowy przebieg to:Salwator – ul. Kościuszki – ul. Zwierzyniecka – ul. Franciszkańska – ul. Dominikańska – przystanek „Poczta Główna” – ul. Kocmyrzowska – Jarzębiny.

To oznacza, iż tramwaje nie będą na razie dojeżdżać do przystanku „Wzgórza Krzesławickie” ani przez al. Solidarności i Plac Centralny, jak w pełnym wariancie. Mimo tego linia znów obsłuży newralgiczny fragment między Zwierzyniecką a Poczta Główna, który przez ponad trzy miesiące był zamknięty.

Linia 2 – pełen powrót na stałą trasę
Z kolei linia nr 2 wraca na swoją stałą trasę, która również przebiega przez Franciszkańską. Tramwaje tej linii znów będą kursować od pętli Salwator do Cmentarza Rakowickiego, według następującego przebiegu: Salwator – Kościuszki – Zwierzyniecka – Straszewskiego – Podwale – Dunajewskiego – Basztowa – Lubicz – Rakowicka – Cmentarz Rakowicki.

Dzięki temu możliwa będzie bezpośrednia podróż z zachodnich dzielnic do Dworca Głównego, Galerii Krakowskiej i rejonu Uniwersytetu Ekonomicznego – bez potrzeby przesiadek i objazdów.

Linia 6

Na stałą trasę przez Franciszkańską wraca także linia nr 6, kursująca w relacji:
Krowodrza Górka – Dworzec Główny – Basztowa – Franciszkańska – Stradom – Borek Fałęcki.

Gdy 9 czerwca opublikowaliśmy tekst „Franciszkańska może być gotowa przed czasem?”, ZDMK odpowiadał ostrożnie, zapowiadając, iż analiza postępu prac zajmie jeszcze kilka dni. Wiceprezydent Stanisław Kracik już wtedy sugerował, iż „jeśli nic się nie wydarzy”, tramwaje wrócą wcześniej. Teraz wiadomo: nic się nie wydarzyło – i faktycznie wracają.

Remont rozpoczął się 15 marca. Prace obejmowały wymianę szyn, zwrotnic i krzyżownic, odnowienie nawierzchni pomiędzy torami a chodnikami oraz likwidację progów i krawężników wzdłuż torowiska.

Idź do oryginalnego materiału