Inwestycja jest częścią szerszego planu rewitalizacji terenów nadwarciańskich, którego celem jest przywrócenie Poznaniowi i jego mieszkańcom dostępu do rzeki oraz stworzenie dodatkowych przestrzeni rekreacyjnych.
Tomasz Płóciniczak, wiceprezes spółki Poznańskie Inwestycje Miejskie, podkreśla zakończenie kluczowego etapu prac, jakim było betonowanie ścian szczelinowych będących elementem fundamentów mostów. Prace te były realizowane przy użyciu głębiarek o ciężarze ok. 120 ton.
Zapowiedziana separacja ruchu pieszych i rowerzystów na nowych mostach ma na celu zapewnienie bezpieczeństwa oraz komfortu wszystkim użytkownikom. Decyzja ta została podjęta w odpowiedzi na wnioski o wydzielenie ruchu rowerowego i wynika z Programu Rowerowego Miasta Poznania. Planowana infrastruktura uwzględni potrzeby cyklistów i pieszych, zapewniając im odpowiednią przestrzeń oraz możliwość bezpiecznego korzystania z przepraw.
Budowane mosty nie tylko ułatwią komunikację między kluczowymi częściami Poznania, ale również będą stanowić istotny element wzbogacający infrastrukturę rekreacyjną miasta. Zaprojektowane z myślą o integracji z otoczeniem, mosty mają zachować bulwarowy charakter, oferując miejsca do odpoczynku i podziwiania widoków nad Wartą i Cybiną.
Projekt przewiduje nie tylko budowę przepraw, ale również rozbudowę towarzyszącej infrastruktury, takiej jak chodniki, pochylnie, schody, oraz modernizację istniejących ścieżek rowerowych i pieszych. Dzięki temu, tereny wokół mostów staną się jeszcze bardziej dostępne i przyjazne użytkownikom, co ma niebagatelne znaczenie dla aktywizacji terenów południowego cypla Ostrowa Tumskiego oraz dalszej części miasta.
Inwestycja wpisuje się w dążenie Poznania do promowania zrównoważonego rozwoju i mobilności miejskiej. Przez wspieranie aktywnych form przemieszczania się, takich jak piesze wędrówki czy jazda na rowerze, miasto stara się nie tylko poprawić jakość życia mieszkańców, ale również przyczynić się do ochrony środowiska poprzez redukcję emisji spalin.