Gigantyczne kolejki na lotnisku

3 godzin temu

Podróżni lecący z Larnaki mają dość – napływa coraz więcej skarg na gigantyczne kolejki do odprawy paszportowej

W poniedziałkowy poranek do kontroli paszportowej na lotnisku w Larnace utworzyły się długie kolejki, co było przyczyną licznych skarg pasażerów na opóźnienia w obsłudze bagażu.

Według Philenews pasażerowie wyrazili swoją frustrację, stwierdzając, iż zatory i niedogodności „nie spełniają standardów europejskiego lotniska”.

Publikacja podkreśla, iż ​​skargi stają się coraz powszechniejsze, ponieważ ruch pasażerski na lotnisku w Larnace gwałtownie wzrósł. W zeszły czwartek podobne obawy wyrazili posłowie DISY Prodromos Alabritis, Dimitris Dimitriou i Photini Tsirides.

„Ostatnio doświadczyliśmy częstych opóźnień przylotów i odlotów, a także długich kolejek podczas kontroli pasażerów i bagażu na lotnisku w Larnace. Te warunki, oprócz niedogodności, jakie powodują dla podróżnych, nie są zgodne z wizerunkiem, jaki chcemy prezentować turystom odwiedzającym nasz kraj” – stwierdził jeden z parlamentarzystów, który poruszył tę kwestię w pytaniu parlamentarnym do ministra transportu.

Spółka zarządzająca, Hermes Airports, poinformowała, iż ​​poniedziałek był jednym z najbardziej ruchliwych dni na lotnisku w Larnace w przypadku lotów z państw trzecich, podczas których pasażerowie poddawani są dodatkowym kontrolom.

Większość skarg pasażerów dotyczy opóźnień w obsłudze bagażu i kontrolach paszportowych przez policję.

Firma wyjaśniła, iż ​​istnieje elektroniczny system śledzenia czasu potrzebnego na kontrolę paszportową i kontrolę bezpieczeństwa. Zgodnie z tym systemem czas oczekiwania mieści się w uzgodnionych parametrach. Ze względów bezpieczeństwa kontrole nie powinny w idealnym przypadku przekraczać 15 minut na osobę, chociaż w niektórych przypadkach opóźnienia sięgały choćby 25 minut.

„Jeśli chodzi o odbiór bagażu, pojawiły się pojedyncze doniesienia o przedłużających się opóźnieniach. Wdrożono środki naprawcze we współpracy z dostawcami usług, aby zapobiec ponownemu wystąpieniu takich incydentów” – oświadczyła firma.

Przedstawiciele Hermes Airports poinformowali również, iż prowadzą rozmowy zarówno ze służbą imigracyjną, jak i Ministerstwem Transportu, aby usprawnić procedury i zminimalizować opóźnienia.

Idź do oryginalnego materiału