10 autobusów elektrycznych, każdy o długości 10 metrów, hiszpańskiej marki Irizar pojawi się na stołecznych drogach.
Pojazdy będą mieć baterie o pojemności 508 kWh, co zapewni im zasięg co najmniej 310 kilometrów. Sercem irizarów będą silniki Siemensa o mocy 290 kW. We wnętrzu nowych autobusów zmieszczą się w sumie 72 osoby, w tym 19 na miejscach siedzących.
Pasażerowie nowych pojazdów będą mieli zapewnione: niską podłogę, wydajną klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację wewnętrzną i zewnętrzną, wszelkie udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności, niewidomych i niedowidzących. Irizary zostaną wyposażone w panele fotowoltaiczne, które pomogą w oszczędzaniu energii elektrycznej.
Autobusy elektryczne | UM Warszawa
Członek zarządu MZA Kamil Królak poinformował, iż spółka ma 200 autobusów elektrycznych, a w najbliższych miesiącach ich liczba może się podwoić.
Hiszpańskie autobusy mają pojawić się na ulicach Warszawy w połowie przyszłego roku. Umowa przewiduje możliwość zakupu kolejnych 10 sztuk.
W zeszłym tygodniu MZA podpisały umowę na dostawę 79 elektrobusów marki Solaris, a w najbliższym czasie planowane jest też zawarcie kontraktów na 50 zeroemisyjnych przegubowców i na 30 pojazdów krótszych – o długości 12 metrów.
Po realizacji kontraktów liczba autobusów elektrycznych w MZA wzrośnie z 203 do 450. Miejski przewoźnik ma też prawie 400 autobusów napędzanych gazem.
Codziennie na stołeczne ulice wyjeżdża 1,4–1,5 tys. autobusów.