Stephanie Pacheco uważa, iż jej Hyundai Palisade z 2023 roku stał się celem szczurów. Jak relacjonuje, gryzonie przegryzły osłonę przewodu czujnika spalania stukowego, co doprowadziło do kosztownej naprawy – niestety nieobjętej gwarancją.
„Wiele osób mówi, iż to dlatego, iż te przewody są zrobione z materiału na bazie soi” – stwierdziła Pacheco.
Od lat właściciele pojazdów sugerują, iż niektórzy producenci samochodów wykorzystują w izolacjach przewodów materiały biodegradowalne, takie jak soja, jako rozwiązanie przyjazne środowisku. Ich zdaniem może to przyciągać gryzonie.
Rzecznik Hyundaia zaprzecza, jakoby w modelu Palisade z 2023 roku stosowano przewody sojowe.
„Materiały używane w naszych samochodach nie wabią gryzoni i nie prowadzą do uszkodzeń częściej niż w przypadku innych producentów” – zapewnił.
Choć Hyundai nie ujawnia dokładnie, z czego wykonane są osłony, problem ten od lat zgłaszają kierowcy różnych marek, zwłaszcza w USA. W związku z tym do sądów trafiły liczne pozwy – nie tylko przeciwko Hyundaiowi, ale także innym producentom – jednak większość z nich została oddalona.
Ekspert ds. zwalczania szkodników Alan Amani z firmy TSR Pest Control and Wildlife Removal twierdzi, iż to niekoniecznie soja jest winna.
„Szczury gryzą najróżniejsze przewody, niezależnie od tego, z czego są zrobione. Nie widać wyraźnej zależności między rodzajem materiału a częstotliwością pogryzień” – powiedział. – „To zjawisko występuje w wielu różnych pojazdach. Uważam, iż zawartość soi w kablach ma marginalne znaczenie”.
Mimo to Pacheco pozostaje przekonana, iż coś w konstrukcji jej Hyundaia szczególnie przyciąga szkodniki.
„Mam pięć samochodów zaparkowanych w tym samym miejscu. Żaden z pozostałych nigdy nie miał takiego problemu – choćby te, które stały całą zimę. A to właśnie mój, który stoi tam najkrócej, został pogryziony. To chyba nie przypadek” – podsumowała.