Inwestycje planowane • Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

inwestycje.kalisz.pl 5 dni temu
Podobny problem mam z Tobą odnośnie przekrojów dróg i ogólnie przepustowości. jeżeli wskażę jakieś miejsce, gdzie widziałbym drogę o szerszym przekroju, to od razu wyskakujesz z uświadamianiem jak powinien lub nie powinien wyglądać rozwój miast. O tym jak powinny wyglądać miasta i jak wyglądają każdy może zapoznań się sam. Moim zdaniem choćby powinien, jeżeli chce zabierać się za poprawianie miasta, choćby tylko poprzez pisanie na forum
Może wejdę tutaj w rolę adwokata filipa, ale jeżeli ktoś notorycznie odrzuca naukowo potwierdzone tezy (jak np. twierdzenie Lewisa-Mogridge'a, czy paradoksu Downsa-Thomsona) i najczęściej proponuje rozwiązanie problemów komunikacyjnych w formie poszerzania ulic to od razu pojawia się reakcja (na zasadzie akcja-reakcja).
Główna droga pomiędzy szeroko rozumianymi centrami Kalisza i Ostrowa powinna być nie tylko dwujezdniową, ale powinna mieć także intuicyjną ciągłość, tzn. biec w miarę prosto, bez niespodziewanych zakrętów (jak np. słynny zakręt śmierci przed wybudowaniem obwodnicy NS), zwężeń i meandrowania ulicami.
Ale tam ma być wybudowany tor wyścigowy czy droga, po której będą jeździć mieszkańcy? Wiadomo, iż "niespodziewanych zakrętów śmierci" należy unikać, ale meandrowanie dróg ekspresowych i autostrad to rzecz normalna. Chyba, iż chcemy więcej zabójstw na drogach - #SebastianMajtczak
Fragment ze strony GDDKiA sprzed kilku lat:
"Z badań wynika, iż główny ruch na odcinku Ostrów Wlkp.-Konin odbywa się między Kaliszem i Ostrowem (ok.80%) Priorytetem powinno więc być jak najlepsze, najszybsze i najbezpieczniejsze skomunikowanie obu miast. Najlepiej służyłaby temu rozbudowa istniejącej obwodnicy."
Oczywiście nie chcę tutaj rzucać bezpodstawnych oskarżeń, ale znam przypadki iż drogowcy robili badania pod tezę np. kaliski ZDM zrobił badania natężenia ruchu na ul. Częstochowskiej przy cmentarzu w dniach 29-31 października - cóż za przypadek.

Statystyki: autor: wollny — 11 min temu


Idź do oryginalnego materiału