https://poznan.tvp.pl/88889999/kalisz-o ... owa-gddkia
Jest decyzja środowiskowa, więc teraz czas na przetarg, wyłonienie wykonawcy i rozpoczęcie prac. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała wariant przebiegu obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 25. Wybrała, ale wszystko wskazuje na to, iż jego realizacja może odsunąć się w czasie. Mieszkańcy Nowych Skalmierzyc nie zgadzają się bowiem z przyjętym rozwiązaniem.
„To najgorszy wariant”
Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta i zwiększenie bezpieczeństwa. To cel budowy obwodnicy Kalisza. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała „5 wariant" przebiegu trasy. Rozpoczyna się ona na przecięciu z drogą krajową nr 25 w Kokaninie i omija Kalisz. 18-kilometrowy odcinek kończy się w okolicach Biskupic Ołobocznych.
Samo zakończenie inwestycji to byłby rok 2030
– podaje Alina Cieślak z GDDKiA w Poznaniu.
Wszystko wskazuje na to, iż termin ten przesunie się w czasie. Mieszkańcy gminy Nowe Skalmierzyce nie zgadzają się z wybranym przebiegiem obwodnicy.
To jest dla nas najgorszy wariant, jaki można było sobie wyobrazić. Tnie nasze grunty po ukosie. To dotyczy rolników z miejscowości. Rolnicy będą mieli straty
– mówią.
Ingerencja w lokalne rolnictwo to jedno. Jak dodają mieszkańcy, wybrany wariant to „wymuszenie na siłę inwestycji, która nie ma sensu ekonomicznego”.
Proponują alternatywę
Dlatego mieszkańcy proponują, żeby wykorzystać wariant uwzględniający istniejącą od 16 lat obwodnicę Nowych Skalmierzyc.
Na 3 km poruszamy się drogą, która została wybudowana, która istnieje. To korzystne, bo od nowa nie dzielimy gruntów rolniczych
– zauważa burmistrz Nowych Skalmierzyc Jerzy Walczak.
Bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by wyjść z tego impasu
– mówi radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Kwieciński.
Dalsze rozmowy
Stąd otwarte spotkanie urzędników z mieszkańcami regionu.
W części te warianty się pokrywają, więc jest takie wyjście, żeby realizować już za chwilę wariant bezsporny, który jest wspólny, a w pozostałym zakresie jeszcze podyskutować, bo ostatecznie mieszkańcy będą z tą drogą żyli
– komentuje dyrektor GDDKiA w Poznaniu Patryk Kosicki.
Mieszkańcy, w ankiecie, wypowiedzą się w tej sprawie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje, iż wybierze ten wariant, który spełni społeczne oczekiwania.
„To najgorszy wariant”
Wyprowadzenie ruchu tranzytowego z miasta i zwiększenie bezpieczeństwa. To cel budowy obwodnicy Kalisza. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała „5 wariant" przebiegu trasy. Rozpoczyna się ona na przecięciu z drogą krajową nr 25 w Kokaninie i omija Kalisz. 18-kilometrowy odcinek kończy się w okolicach Biskupic Ołobocznych.
Samo zakończenie inwestycji to byłby rok 2030
– podaje Alina Cieślak z GDDKiA w Poznaniu.
Wszystko wskazuje na to, iż termin ten przesunie się w czasie. Mieszkańcy gminy Nowe Skalmierzyce nie zgadzają się z wybranym przebiegiem obwodnicy.
To jest dla nas najgorszy wariant, jaki można było sobie wyobrazić. Tnie nasze grunty po ukosie. To dotyczy rolników z miejscowości. Rolnicy będą mieli straty
– mówią.
Ingerencja w lokalne rolnictwo to jedno. Jak dodają mieszkańcy, wybrany wariant to „wymuszenie na siłę inwestycji, która nie ma sensu ekonomicznego”.
Proponują alternatywę
Dlatego mieszkańcy proponują, żeby wykorzystać wariant uwzględniający istniejącą od 16 lat obwodnicę Nowych Skalmierzyc.
Na 3 km poruszamy się drogą, która została wybudowana, która istnieje. To korzystne, bo od nowa nie dzielimy gruntów rolniczych
– zauważa burmistrz Nowych Skalmierzyc Jerzy Walczak.
Bardzo intensywnie pracujemy nad tym, by wyjść z tego impasu
– mówi radca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Kwieciński.
Dalsze rozmowy
Stąd otwarte spotkanie urzędników z mieszkańcami regionu.
W części te warianty się pokrywają, więc jest takie wyjście, żeby realizować już za chwilę wariant bezsporny, który jest wspólny, a w pozostałym zakresie jeszcze podyskutować, bo ostatecznie mieszkańcy będą z tą drogą żyli
– komentuje dyrektor GDDKiA w Poznaniu Patryk Kosicki.
Mieszkańcy, w ankiecie, wypowiedzą się w tej sprawie. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad deklaruje, iż wybierze ten wariant, który spełni społeczne oczekiwania.
Statystyki: autor: Stig — 22 min temu