Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowała o postępach prac przy modernizacji linii kolejowej Żywiec – Sucha Beskidzka.
Przypomnijmy, iż umowę na modernizację podpisano 25 czerwca 2024 roku. Wtedy zakładano, iż linia po modernizacji będzie przejezdna w połowie 2026 roku. Kilka tygodni temu rozszerzono zakres prac o remonty kilku mostów i wiaduktu, a termin zakończenia prac przesunięto na koniec 2026 roku. Po tych zmianach zakłada się, iż inwestycja będzie kosztować w sumie 440 milionów złotych netto.
– w tej chwili rozpoczęła się budowa nowych torów, którą poprzedziła rozbiórka wyeksploatowanych elementów infrastruktury kolejowej: szyn, podkładów, sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Wzmocniono i ulepszono podtorze i zabezpieczono skarpy. Trwa układnie kabli dla sieci teletechnicznych oraz sterowania ruchem kolejowym. Nowe elementy widoczne są również na peronach: Żywiec Sporysz, Pewel Mała, Pewel Wielka Centrum, Pewel Wielka i Stryszawa. Zmodernizowane obiekty zapewnią lepszą dostępność i komfort dla wszystkich podróżnych, w tym osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Komunikację ułatwią ścieżki dotykowe i pasy ostrzegawcze. Lepszy poziom obsługi pasażerów zagwarantuje także wyposażenie przystanków w nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne oraz oznakowanie i oświetlenie. Istotną część stanowi przebudowa 90 przepustów, remont 10 mostów i 1 wiaduktu. Realizowane prace zapewnią dobry stan techniczny tych obiektów i pozwolą na sprawne oraz bezpieczne prowadzenie ruchu kolejowego – informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego spółki PKP PLK.