Jak postępuje budowa Wisłokostrady? Trwa betonowanie

7 godzin temu
Zdjęcie: Budowa Wisłokostrady trwa | foto Grzegorz Bukała/ UM Rzeszowa


Rzeszów szykuje się na drogowy przełom. Wisłokostrada – największa inwestycja drogowa ostatnich lat – ma szansę całkowicie odmienić układ komunikacyjny miasta. Warta 184 miliony złotych inwestycja połączy południowe dzielnice z północą Rzeszowa, a także zapewni wygodny dojazd do S19 i autostrady A4.

Na tę drogę miasto czekało blisko 20 lat. Jej budowa to odpowiedź na rosnące potrzeby mieszkańców i coraz większe problemy z zatłoczonym centrum. Z nowej trasy z pewnością ucieszą sie kierowcy z północnych osiedli, np. Tysiąclecia, ale również, kierowcy z południa, np. Biała, Tyczyn będą mogli ominąć najbardziej zakorkowane rejony jadąc wzdłuż Wisłoka i wyjeżdżając na ulicę Ciepłowniczą.

https://rzeszow24.info/wiadomosci/kierowca-mpk-w-rzeszowie-przejechal-autobusem-po-lapie-psa-zwierze-trafilo-do-schroniska/ZXi0xe9x4gJaiFh4MXh6

Jak postępuje budowa?

Ostatnio do użytku został oddany Most Załęski. Wraz z mostem uruchomiono także skrzyżowanie ulic Siemieńskiego i Maczka.

Chcieliśmy, by mieszkańcy mogli z niej korzystać jeszcze przed wakacjami i to się udało

– komentował końcem czerwca prezydent Rzeszowa, Konrad Fijołek.

Aktualnie trwa intensywne betonowanie lewej nitki estakady, przebiegającej nad linią kolejową. Konstrukcja ma 374 metry długości, a cały proces prowadzony jest bez przerwy – potrwa aż 80 godzin. Beton dostarczają aż 30 betoniarek kursujących z dwóch wytwórni, co pozwala utrzymać ciągłość prac na placu budowy. Do zabetonowania lewej nitki estakady potrzebne jest 4 434 m sześc. betonu, a do zbrojenia zużyte zostało 815 243 kg stali.

Już w lipcu kontynuacja inwestycji – planowana jest instalacja największego w Rzeszowie wiaduktu nad torami. Mam nadzieję, iż i ten odcinek uda się oddać przed czasem

– zaznaczył prezydent po otwarciu Mostu Załęskiego.

Zakończenie budowy

Całkowite zakończenie budowy Wisłokostrady planowane jest na maj 2026 roku, choć niewykluczone, iż inwestycja zakończy się szybciej, co przyspieszyłoby udostępnienie trasy kierowcom.

Idź do oryginalnego materiału