Jasielska Karta Mieszkańca – Złóż Wniosek i Korzystaj ze Zniżek!

3 godzin temu

Od 15 stycznia rozpoczyna się przyjmowanie wniosków o wydanie Jasielskiej Karty Mieszkańca. Karta umożliwi jaślanom korzystanie nie tylko ze zniżek i ulg w miejskich obiektach, ale także z różnego rodzaju usług w systemie rabatowym oferowanych przez partnerów projektu. Na plastikowej karcie znajdować się będzie imię, nazwisko i zdjęcie użytkownika.

Jasielska Karta Mieszkańca to program oferujący zniżki i ulgi dla mieszkańców Jasła. Katalog usług będzie stale poszerzany, ale już od 10 lutego będzie można skorzystać z ulg oferowanych przez jasielski MOSIR. W najbliższym czasie planowane jest również wprowadzenie udogodnień w korzystaniu z miejskich parkingów.

Kto może otrzymać Jasielską Kartę Mieszkańca?

Posiadaczem Jasielskiej Karty Mieszkańca może być osoba, która jest zameldowana na pobyt stały na terenie Jasła lub w Jaśle mieszka i odprowadza podatek dochodowy oraz potwierdzi ten fakt poprzez załączenie pierwszej strony deklaracji PIT, w której miejsce zamieszkania będzie wskazane na terenie miasta. Karta będzie przysługiwać również dzieciom osób uprawnionych do otrzymania karty.

Gdzie będzie można skorzystać ze zniżek?

Firmy oraz instytucje, które będą oferować zniżki posiadaczom karty, będą miały umieszczony na swoim obiekcie komunikat lub naklejkę, znaki te będą informowały o uczestnictwie w programie. Wykaz podmiotów i usług objętych programem już niedługo zostanie zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Miasta w Jaśle w zakładce Jasielska Karta Mieszkańca i będzie sukcesywnie aktualizowany. Pierwsze ulgi obejmą m.in. korzystanie z obiektów MOSiR-u (od 10 lutego – pływalnia, siłownia, lodowisko), a także płatne strefy parkowania.

Gdzie złożyć wniosek?

Przyjmowanie wniosków rozpoczynamy od 15 stycznia. Wypełniony i podpisany wniosek można złożyć na kilka sposobów:

  • osobiście w „Informacji” (na parterze) w budynku Urzędu Miasta w Jaśle (ul. Rynek 12)
  • pocztą: przesłać przesyłką poleconą na adres: Urząd Miasta w Jaśle, ul. Rynek 12
  • za pomocą Platformy e-PUAP lub e-Doręczeń.

Wniosek w wersji elektronicznej można pobrać na stronie internetowej Urzędu Miasta w Jaśle pod linkiem https://um.jaslo.pl/pl/jasielska-karta-mieszkanca/ lub w wersji papierowej w Informacji Urzędu Miasta w Jaśle (ul. Rynek 12). W imieniu niepełnoletnich dzieci wniosek składają rodzice lub opiekunowie prawni. Karty będą wydawane najpóźniej do 21 dni od dnia złożenia wniosku.

Jakie dokumenty należy załączyć do wniosku?

Osoba zameldowana na terenie Jasła składa wniosek z aktualnym zdjęciem, bez dodatkowych załączników, natomiast w przypadku braku stałego zameldowania należy załączyć kserokopię pierwszej strony deklaracji PIT za ostatni rok podatkowy lub kserokopię formularza aktualizacyjnego ZAP-3 (w przypadku osób, które zamieszkały w Jaśle w trakcie roku kalendarzowego) lub inny wymieniony w regulaminie dokument potwierdzający uprawnienie do posiadania karty.

Czy karta ma termin ważności?

Karta wydawana jest bezterminowo, a weryfikacja uprawień do jej posiadania następuje raz w roku, w maju.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 134486341 lub email: [email protected] oraz na stronie internetowej Urzędu Miasta w Jaśle pod adresem: https://um.jaslo.pl/pl/jasielska-karta-mieszkanca/

Idź do oryginalnego materiału