To będzie kolejna wielka inwestycja Wrocławia! Miasto chce przebudować ulicę Opolską, jedną z wylotowych tras w kierunku Siechnic, Opola czy Katowic. Tramwaj ma tam pojechać aż do granic stolicy Dolnego Śląska.
– Wybraliśmy projektanta, który przygotuje dokumentację dla przebudowy ul. Opolskiej i rozbudowy infrastruktury drogowej na ul. Krakowskiej. Chcemy przedłużyć trasę tramwajową z Księża Małego na Księże Wielkie za ulicę Brochowską, a więc praktycznie do granic Wrocławia z gminą Siechnice. Koszt zadania: 3 346 276,50 zł brutto – mówi prezydent Jacek Sutryk.
W ramach tej inwestycji miasto planuje zająć się również infrastrukturą drogową m.in. przebudową jezdni i rozbudową układu skrzyżowań, rowerową - tu także na ul. Krakowskiej od alei Wielkiej Wyspy, chodnikami, nowymi przystankami, przejściami dla pieszych i zielenią.
– Drzew i krzewów chcemy nasadzić jak najwięcej, tak aby ulica Opolska nabrała charakteru alejowego. Miasto planuje, aby nowa pętla była tramwajowo-autobusowa, a przy niej powstanie park and ride dla kierowców oraz rowerzystów oraz niezbędna infrastruktura. Na pętli mają w przyszłości zatrzymywać się autobusy elektryczne stąd projektant ma zaplanować rezerwę miejsca dla trafostacji i dla kanałów prowadzących przewody do pantografów– wyjaśnia Wojciech Kaim, kierownik projektu z Wrocławskich Inwestycji.
Na Opolskiej w pobliżu obecnej pętli powstanie drugi tor. Tak więc na całym odcinku objętym opracowaniem projektant ma przewidzieć dwukierunkowe wydzielone torowisko tramwajowo-autobusowe po jednej stronie ul. Opolskiej. W tym celu dopuszcza się m.in. przesunięcie jezdni dla samochodów. W sumie pas drogowy objęty planowaną inwestycją to blisko 3 km. Nowego torowiska ma powstać 2,3 km. Nie ma jeszcze decyzji po której stronie powstanie torowisko. Decyzja zostanie podjęta na etapie koncepcyjno-projektowym m.in. po konsultacjach z mieszkańcami. Projekt od momentu podpisania umowy powstanie w 18 miesięcy.