Jest umowa! Trzy nowe tramwaje z Modertransu Poznań dotrą do Grudziądza jesienią 2026 r. Kosztują prawie 30 mln. zł. Będą nowocześniejsze od czterech, które już jeżdżą (zdjęcia, wideo)

egrudziadz.pl 2 tygodni temu
Zdjęcie: Jest umowa! Trzy nowe tramwaje z Modertransu Poznań dotrą do Grudziądza jesienią 2026 r. Kosztują prawie 30 mln. zł. Będą nowocześniejsze od czterech, które już jeżdżą (zdjęcia, wideo)


Umowę na zakup dla Grudziądza 3 nowych tramwajów w Modertrans Poznań podpisano 7 listopada w Ratuszu.

Od prawej: Robert Kij – wiceprezes Modertransu Poznań, Piotr Pawlak – p.o. prezesa Modertransu, Maciej Glamowski – prezydent Grudziądza, Paweł Maniszewski – prezes MZK Grudziądz i wiceprezydent Tomasz Smolarek. FOT. MARYLA RZESZUT

Umowę podpisali: p.o. prezesa Modertransu Poznań Piotr Pawlak i wiceprezes Robert Kij oraz prezydent Maciej Glamowski i prezes MZK Grudziądz Paweł Maniszewski. Tramwaje dostarczone będą Grudziądzowi jesienią 2026 r. Ich budowa właśnie się rozpocznie. W spotkaniu uczestniczył też wiceprezydent Tomasz Smolarek.

– Po dostarczeniu nam trzech nowych wozów, 50 proc. taboru tramwajowego w Grudziądzu to będą już nowoczesne pojazdy – mówi Maciej Glamowski, prezydent Grudziądza. – Stawiamy na komunikację tramwajową, gdyż w ostatnich latach dużo zainwestowaliśmy w przebudowę torowisk. To był warunek, by następnie kupić nowoczesny typ tramwajów. Przygotowujemy już projekt sieci tramwajowej w kierunku Mniszka i pętli wokół al. 23 Stycznia, Królewskiej i Dworcowej.

Trzy nowe tramwaje będą nowocześniejsze od tych czterech, które już jeżdżą w Grudziądzu. Ma być elektronika nowej generacji, bardziej energooszczędna.

Pasażerowie chwalą sobie tramwaje z częścią niskopodłogową pośrodku pojazdu. Czy te trzy nowe nie mogłyby mieć w całości niskich podłóg? – Mogłyby, ale taki tramwaj cały, w stu procentach niskopodłogowy kosztuje dwa razy tyle co ten, zamówiony przez Grudziądz, ze środkową częścią niskopodłogową – wyjaśniał p.o. prezesa firmy Modertrans Poznań Piotra Pawlak. – Miasto musiało zdobyć pieniądze na te tramwaje i zamówiło takie, żeby starczyło na trzy.

Przybywa nowych tramwajów, a co z tymi starszymi, wysłużonymi? – Są chętni, żeby je wziąć, jeszcze na trasy albo także na urządzenie w nich baru czy restauracji. Ale nie wyzbędziemy się wszystkich GT 8. Zostanie np. pług do odśnieżania torowisk – wyjaśnia prezes MZK Grudziądz Paweł Maniszewski.

Modertrans Poznań to firma komunalna.

TEKST, FOT, WIDEO: MARYLA RZESZUT

Idź do oryginalnego materiału