Katowice szykują drogowe zmiany. Trzy najważniejsze trasy w planach inwestycyjnych

2 dni temu

Podczas obrad komisji radni szczegółowo dopytywali o stan zaawansowania i perspektywy realizacji kluczowych inwestycji drogowych w Katowicach. Na liście znalazły się m.in. przedłużenie ulicy Bocheńskiego, przedłużenie ulicy Stęślickiego wraz z linią tramwajową oraz planowana droga Rolnicza–Sandacza, powiązana z inwestycjami PKP.

Radni komisji rozwoju i infrastruktury skupili się na trzech strategicznych projektach, które w przyszłości mają odciążyć ruch i poprawić skomunikowanie południowych oraz centralnych dzielnic miasta.

Najbardziej zaawansowane jest przedłużenie ulicy Bocheńskiego. Jak poinformowano, inwestycja znajduje się na końcowym etapie projektowania – miasto oczekuje na zakończenie procedur formalnych, w tym decyzji środowiskowych i pozwolenia na budowę. Szacunkowy koszt realizacji oszacowano na 95–100 mln zł, dlatego równolegle prowadzone będą starania o zewnętrzne dofinansowanie, m.in. z funduszy drogowych.

Drugim omawianym zadaniem było przedłużenie ulicy Stęślickiego w kierunku granicy z Siemianowicami. Na ten cel zabezpieczono już środki na projektowanie, przy czym zakres prac ma objąć nie tylko sam układ drogowy, ale również dodanie linii tramwajowych. realizowane są prace nad wytycznymi i uzgodnieniami z Tramwajami Śląskimi, po których dokumentacja zostanie przekazana do realizacji.

Więcej znaków zapytania pojawia się przy planowanej drodze Rolnicza–Sandacza, która ma najważniejsze znaczenie dla przyszłego układu drogowego południa miasta i powiązania z nowymi rozwiązaniami komunikacyjnymi projektowanymi przez PKP. Na ten moment inwestycja nie pozostało objęta dokumentacją projektową, a dalsze kroki zależą od ostatecznych ustaleń z koleją oraz od tego, jak będą wyglądały nowe układy drogowe i ronda projektowane w sąsiedztwie.

Radni podkreślali, iż w przypadku inwestycji powiązanych z infrastrukturą PKP miasto powinno działać możliwie wyprzedzająco, tak aby nowe rozwiązania kolejowe nie powstawały „w polu”, bez odpowiedniego dojazdu i powiązania z miejskim układem drogowym.

Idź do oryginalnego materiału