Marka Diamant po raz szesnasty przyznała granty instytucjom i organizacjom, których inicjatywy angażują mieszkańców, wspierają integrację społeczną i przyczyniają się do budowania tożsamości lokalnej. Wśród zwycięzców najnowszej edycji programu „Dobre Działania” znalazła się organizacja z gminy Gostyń – chodzi o Koło Gospodyń Wiejskich w Bogusławkach.
- Grant z programu "Dobre Działania", w ramach akcji „Diamant Słodkie Łączy”, to kolejna nagroda finansowa, jaką otrzymałyśmy – jako KGW Bogusławki - na realizację naszego autorskiego projektu. Jest to dla nas ogromny sukces, gdyż działamy dopiero od stycznia 2025 roku – mówi Aldona Majchrzak, przewodnicząca KGW Bogusławki.
Zapewnia, iż ta aktywna grupa zrzesza pomysłowe dziewczyny.
- Kinga wpadła na pomysł dotyczący pokazywania dzieciakom, jak kiedyś się sami bawiliśmy bez telefonów komórkowych i internetu. Jak w przypadku każdej inicjatywy, w KGW odbyła się „burza mózgów”. Pomysł zmodyfikowaliśmy, aby dopasować do naszych realiów – uzupełnia Aldona Majchrzak.
"Jak bawiły się nasze mamy" to cykl działań, które najprawdopodobniej w Bogusławkach rozpoczną się pod koniec wakacji, które dzięki dofinansowaniu w wysokości 3000 zł, będą możliwe do zrealizowania. Inicjatywa ma zachęcić najmłodszych do wspólnej, aktywnej zabawy poza ekranem, a jednocześnie przypominać o lokalnych tradycjach i powoli już zapominanych zwyczajach.
- Będziemy nagrywać krótkie filmiki instruktażowe, w których pokażemy najfajniejsze dawne zabawy, z naszego dzieciństwa. Opracujemy folder ze zdjęciami i kodami QR, prowadzącymi do filmów instruktażowych – mówi szefowa gospodyń z Bogusławek.
Aktywne i kreatywne mieszkanki grant zamierzają wykorzystać w całości na przygotowanie materiałów, promujących dawne zabawy podwórkowe, m.in. skakanie przez gumę, pajaca czy wyścig kapsli, budowanie bazy, skoki przez gumę lub skakankę, klasy, podchody, kabel itp.
- Kupimy kredy do pisania, skakanki, gumy do skakania i stworzymy takie zestawy, by przekazać rekwizyty wraz z folderem dzieciom z lokalnych, zaprzyjaźnionych przedszkoli i szkół podstawowych z naszego terenu. Mamy nadzieję, iż uda nam się szybko, w całości to zorganizować, chociaż już nasze spotkania i omawianie tego tematu sprawią nam wiele radości. Mamy nadzieję, iż również uszczęśliwimy dzieci – dodaje Aldona Majchrzak. - W naszym KGW są prawie same mamy, a choćby i babcie. To kobiety pełne pasji, zaangażowania i kreatywności. Dlatego jestem przekonana, iż to nie ostatnie tego typu działanie – uzupełnia przewodnicząca KGW w Bogusławkach.
Przy okazji bardzo dziękuje komisji konkursowej, zapewniając, iż dla Koła jest to naprawdę wielkie wyróżnienie, zwłaszcza, iż przy ogromnej ilości wniosków.
Cieszymy się, iż lokalne firmy wspierają tego typu inicjatywy – przyznaje Aldona Majchrzak.
Do pozostałych beneficjentów programu Dobre Działania należą organizacje: Chór „Na Głosy: przy Ośrodku Kultury w Środzie Wielkopolskiej, Dom Kultury w Rawiczu, Koło Gospodyń Wiejskich w Bogusławkach oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Zielonej.
„Dobre Działania” zostały zainicjowane przez producenta cukru Diamant w 2021 roku. Wiedząc, iż żyjemy razem jednak często obok siebie – wdrożono program mający na celu rozwój lokalnych inicjatyw i tradycji regionu – zwłaszcza tych realizowanych wokół cukrowni Diamant.
Od tego czasu granty w wysokości 3 tys. zł trafiły już do 61 beneficjentów – organizacji, kół zainteresowań, stowarzyszeń, ośrodków lub osób prywatnych, które działają w myśl integracji wspólnot. Wsparcie otrzymują projekty, które odpowiadają na rzeczywiste potrzeby społeczności lokalnych i wnoszą wartość w życie mieszkańców. Co roku do programu zgłaszanych jest kilkaset różnorodnych inicjatyw – od projektów edukacyjnych po wydarzenia promujące kulturę, aktywność fizyczną i międzypokoleniowe relacje.
– Szesnasta edycja potwierdza, jak szerokie jest spektrum działań podejmowanych lokalnie – od działalności kulturalnej, przez aktywizację społeczności wiejskich, aż po wspieranie jednostek OSP. To dla nas ważne, iż możemy wspierać projekty, które mają realny wpływ na codzienność mieszkańców. Osobiście cenię ten program za możliwość spotkań z laureatami i obserwowania, jak wiele dobrego dzieje się dzięki ich zaangażowaniu – mówi Kamila Sikorska, Marketing Manager marki Diamant w Pfeifer & Langen Polska.