Kierowca Roku Opolszczyzny 2025 niesie dużo istotnych zmian w porównaniu do poprzedniej edycji. Te „mają na celu wyrównanie szans i rywalizację w różnych kategoriach”. Najważniejsza to podział na grupy N oraz Open.
W pierwszej z nich, jak informują organizatorzy, zostaną dopuszczone samochody seryjne oraz amatorskie samochody sportowe nieposiadające klatki bezpieczeństwa. W dodatku dozwolone będą tylko opony ze znaczkiem E, dopuszczone do ruchu drogowego. Ponadto wszyscy zainteresowani będą podzieleni na klasy:
- N1 (silniki powyżej 2000 cm3)
- N2 (1600-2000 cm3)
- N3 (1300-1600 cm3)
- N4 (do 1300 cm3)
Kierowca Roku Opolszczyzny 2025
W kategorii Open dopuszczone będą wszystkie samochody posiadające klatkę bezpieczeństwa zbudowaną zgodnie ze stosownym wytycznymi organizatorów. Tam można stosować dowolny rodzaj opon. Grupa dla aut z klatkami bezpieczeństwa będzie podzielona na klasy:
- Open 4WD (auta z napędem na cztery koła)
- Open 2WD+ (auta z napędem na jedną oś z silnikami powyżej 2000 cm3)
- Open 2WD – (auta z napędem na jedną oś z silnikami do 2000 cm3)
Klasa Gość to od tego roku klasa PRO. Tu wystartują kierowcy posiadający aktywną w roku ubiegłym lub w bieżącym licencję kierowcy sportu samochodowego. Uczestnicy będą rywalizowali o tytuły w Kierowcy Roku Opolszczyzny w klasyfikacji grup N i Open oraz w ośmiu wyżej wymienionych klasach.
Zmagania zainauguruje już niemalże tradycyjnie Nocny Super OES, rozgrywany od 2014 roku. Do tego po raz 10. na terenie Autodromu Delta w Polskiej Nowej Wsi przy ul. Kościelnej. Rozpoczęcie zaplanowane jest 22 lutego na godzinę 16.30. Ceremonia rozdania nagród przewidziano około 22.00.
Nocny Super OES
Zresztą, to nie tylko początek rywalizacji o punkty w KRO, ale także – jak czytamy w zapowiedzi – „sprawdzian umiejętności jazdy w nocnych warunkach oraz przeprowadzonych w przerwie zimowej modyfikacji pojazdów, gdzie trzeba dobrze ocenić sytuację widoczną przez pryzmat świateł samochodu, a czas na reakcję jest dużo krótszy niż zazwyczaj”.
– Zapisy już się rozpoczęły i potrwają do północy z piątku na sobotę. Cały czas spływają zgłoszenia. Do obsadzenia czeka 40 miejsc – zauważa Grażyna Kapałka, prezes Zarządu Automobilklubu Opolskiego.
W tym roku na startujących czeka próba sprawnościowa na nawierzchni asfaltowej o długości 1700 m, która będzie przejeżdżana czterokrotnie. Do udziału w imprezie uprawnieni są wszyscy, którzy mają ukończone 18 lat (piloci mogą mieć 17 lat, ale w biurze imprezy muszą przedłożyć podpisaną zgodę opiekuna prawnego na udział w zawodach) i prawo jazdy kategorii B oraz samochód z aktualnym ubezpieczeniem OC i przeglądem technicznym, a także innymi dokumentami dopuszczającymi pojazd do ruchu drogowego lub innymi dokumentami pozwalającymi na start w zawodach, według nowych przepisów na ten rok.
Rzecz jasna, organizatorzy zapraszają także miłośników sportu motorowego i nie tylko do obserwowania zmagań. Więcej informacji można znaleźć w tzw. wydarzeniu imprezy na Facebooku oraz pod numerem telefonu 601 745 919.
Znane są już także daty kolejnych rund. Super sprint festiwalowy odbędzie się 31 maja lub 7 czerwca. Trzecią rundę zaplanowano na 31 sierpnia (najprawdopodobniej na żwirowni na Siołkowicach), a czwartą 18 października.