
Warto podkreślić, iż inwestycje w kolej nie dotyczą jedynie dużych ośrodków miejskich w regionie.
– Skupiamy się na wszystkich miejscowościach tak, żeby kompleksowo poprawiać system transportowy – są to działania i liniowe, i punktowe. Żadne z tych działań nie przyniosłoby efektu, gdyby było realizowane w oderwaniu od pozostałych – wyjaśniał Michał Gil, członek zarządu, dyrektor ds. eksploatacji PKP PLK.
I tak w tym roku poprawiono przepustowość stacji Hajnówka. Peron został wydłużony, dodano też nowe rozjazdy, aby pociągi mogły się swobodnie mijać. realizowane są też prace nad urządzeniami sterowania ruchem kolejowym na linii Sokółka-Suwałki, w tym budowa nowoczesnego centrum sterowania w Augustowie, dzięki czemu czas oczekiwania na minięcie się pociągów z 15-20 minut zmniejszy się do ok. 5 minut.
Remont urządzeń sterowania ruchem odbędzie się także na stacji Sokółka, pasażerowie zyskają zaś wygodny dostęp do peronów. Dobre wiadomości czekają też mieszkańców Moniek oraz Grajewa. Stacje w tych miastach czeka kompleksowa modernizacja w ramach budowy Rail Baltiki. Ich standard będzie porównywalny do stacji na trasie Warszawa-Białystok. Warto też wspomnieć o nowych peronach na całej linii Suwałki-Sokółka.
– Jednocześnie dzięki dofinansowaniu w ramach KPO prowadzimy projekty związane z digitalizacją sterowania na odcinku Sokółka-Suwałki. Są one już w toku i pozwolą zwiększyć przepustowość i wydajność na tej linii – mówił Maciej Kaczorek. – W przyszłości pozwoli to na zwiększenie liczby połączeń i poprawę punktualności.
Dodał też, iż spółka przygotowuje się także do przetargu na przebudowę stacji Sokółka, który zostanie ogłoszony w tym roku.
Julia Szypulska
red.: Aneta Kursa
fot.: Krzysztof Duszyński
Źródło: Urząd Marszałkowski