Kolejne zamknięcia i wielkie otwarcia! Jaw Trans w centrum drogowych zmian w Nowym Sączu

3 dni temu

Mieszkańcy Nowego Sącza muszą przygotować się na kolejną falę zmian w ruchu drogowym. Modernizacja linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz wchodzi w decydujący etap, a wykonawca robót – znana z dużych inwestycji firma Jaw Trans – zapowiada zarówno nowe utrudnienia, jak i pierwsze odczuwalne udogodnienia. To część gigantycznego przedsięwzięcia PKP PLK, które odmienia komunikacyjne oblicze miasta.

Od 11 sierpnia otwarcie Mickiewicza i części Lenartowicza

Od poniedziałku, 11 sierpnia 2025 roku, ulica Mickiewicza zostanie ponownie udostępniona kierowcom. Na odcinku drogi położono nową warstwę asfaltu, a na przejeździe kolejowym ułożono tymczasowe płyty, aby umożliwić przejazd. Częściowo otwarta będzie także ulica Lenartowicza, z dojazdem jedynie do obiektu sportowego i budynku dworca.

Na skrzyżowaniu Mickiewicza i Jagiellońskiej ponownie uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna, co ma usprawnić ruch w tym rejonie.

Kościuszki zamknięta od 12 sierpnia – dwa miesiące utrudnień

We wtorek, 12 sierpnia 2025 roku, od godziny 9:00 zamknięta zostanie ulica Kościuszki. Objazdy poprowadzą ulicami Jagiellońską, Mickiewicza i Żeglarską. Według zapowiedzi Miejskiego Zarządu Dróg, utrudnienia potrwają około dwóch miesięcy. Kierowcy proszeni są o zachowanie ostrożności i stosowanie się do nowego oznakowania.

Modernizacja kolei zmienia miasto w wielki plac budowy

Prace prowadzone przez Jaw Trans obejmują budowę wiaduktów, mostów, nowoczesnych przejść podziemnych oraz lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w ramach strategicznego projektu „Podłęże – Piekiełko”. Wartość samego sądeckiego odcinka przekracza miliard złotych.

Zakończenie głównych robót w granicach miasta planowane jest na koniec 2025 roku, a całość inwestycji – wraz z budową nowych odcinków linii kolejowych i tuneli – ma być gotowa do 2029 roku. Po zakończeniu modernizacji podróż pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa ma trwać zaledwie godzinę.

Krócej, bezpieczniej i nowocześniej

Projekt nie tylko skróci czas przejazdu, ale też wyeliminuje kolizyjne przejazdy kolejowe, zastępując je wiaduktami i przejściami podziemnymi. Choć w tej chwili mieszkańcy muszą zmagać się z objazdami i korkami, już dziś widać, iż inwestycja prowadzona przez Jaw Trans znacząco unowocześni infrastrukturę i poprawi bezpieczeństwo ruchu.

Jaw Trans to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm budowlano-transportowych w regionie, od lat realizująca strategiczne inwestycje drogowe i kolejowe w Małopolsce. Specjalizuje się w robotach ziemnych, budowie mostów, wiaduktów oraz modernizacji infrastruktury kolejowej. Jej bogate portfolio obejmuje m.in. prace przy obwodnicach, centrach logistycznych oraz dużych obiektach przemysłowych. Doświadczona kadra i nowoczesny park maszynowy sprawiają, iż Jaw Trans jest częstym wykonawcą najważniejszych projektów w regionie – także tych o wartości liczonej w setkach milionów złotych.

Wybrane inwestycje zrealizowane przez firmę Jaw Trans:

  • Budowa mostu na DW 969 (Dębno–Szlembark),

  • Hala InPost w Podrzeczu wraz z parkingiem,

  • Obwodnica Tuchowa (DW 977),

  • Rozbudowa ul. Spokojnej (droga powiatowa 1366),

  • Centrum handlowe Atut w Krakowie,

  • Roboty ziemne przy Q‑Media Skawina,

  • Bypass Waksmund–Ostrowsko–Łopuszna (etap II),

  • Rozbudowa linii kolejowej 104 (Chabówka–Nowy Sącz),

  • Most przez Dunajec w Kurowie (DK 75),

  • Rekultywacja techniczna wyrobisk górniczych.

Idź do oryginalnego materiału