
Mieszkańcy Nowego Sącza muszą przygotować się na kolejną falę zmian w ruchu drogowym. Modernizacja linii kolejowej Chabówka – Nowy Sącz wchodzi w decydujący etap, a wykonawca robót – znana z dużych inwestycji firma Jaw Trans – zapowiada zarówno nowe utrudnienia, jak i pierwsze odczuwalne udogodnienia. To część gigantycznego przedsięwzięcia PKP PLK, które odmienia komunikacyjne oblicze miasta.
Od 11 sierpnia otwarcie Mickiewicza i części Lenartowicza
Od poniedziałku, 11 sierpnia 2025 roku, ulica Mickiewicza zostanie ponownie udostępniona kierowcom. Na odcinku drogi położono nową warstwę asfaltu, a na przejeździe kolejowym ułożono tymczasowe płyty, aby umożliwić przejazd. Częściowo otwarta będzie także ulica Lenartowicza, z dojazdem jedynie do obiektu sportowego i budynku dworca.
Na skrzyżowaniu Mickiewicza i Jagiellońskiej ponownie uruchomiona zostanie sygnalizacja świetlna, co ma usprawnić ruch w tym rejonie.
Kościuszki zamknięta od 12 sierpnia – dwa miesiące utrudnień
We wtorek, 12 sierpnia 2025 roku, od godziny 9:00 zamknięta zostanie ulica Kościuszki. Objazdy poprowadzą ulicami Jagiellońską, Mickiewicza i Żeglarską. Według zapowiedzi Miejskiego Zarządu Dróg, utrudnienia potrwają około dwóch miesięcy. Kierowcy proszeni są o zachowanie ostrożności i stosowanie się do nowego oznakowania.
Modernizacja kolei zmienia miasto w wielki plac budowy
Prace prowadzone przez Jaw Trans obejmują budowę wiaduktów, mostów, nowoczesnych przejść podziemnych oraz lokalnego centrum sterowania ruchem kolejowym w ramach strategicznego projektu „Podłęże – Piekiełko”. Wartość samego sądeckiego odcinka przekracza miliard złotych.
Zakończenie głównych robót w granicach miasta planowane jest na koniec 2025 roku, a całość inwestycji – wraz z budową nowych odcinków linii kolejowych i tuneli – ma być gotowa do 2029 roku. Po zakończeniu modernizacji podróż pociągiem z Nowego Sącza do Krakowa ma trwać zaledwie godzinę.
Krócej, bezpieczniej i nowocześniej
Projekt nie tylko skróci czas przejazdu, ale też wyeliminuje kolizyjne przejazdy kolejowe, zastępując je wiaduktami i przejściami podziemnymi. Choć w tej chwili mieszkańcy muszą zmagać się z objazdami i korkami, już dziś widać, iż inwestycja prowadzona przez Jaw Trans znacząco unowocześni infrastrukturę i poprawi bezpieczeństwo ruchu.
Jaw Trans to jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm budowlano-transportowych w regionie, od lat realizująca strategiczne inwestycje drogowe i kolejowe w Małopolsce. Specjalizuje się w robotach ziemnych, budowie mostów, wiaduktów oraz modernizacji infrastruktury kolejowej. Jej bogate portfolio obejmuje m.in. prace przy obwodnicach, centrach logistycznych oraz dużych obiektach przemysłowych. Doświadczona kadra i nowoczesny park maszynowy sprawiają, iż Jaw Trans jest częstym wykonawcą najważniejszych projektów w regionie – także tych o wartości liczonej w setkach milionów złotych.
Wybrane inwestycje zrealizowane przez firmę Jaw Trans:
-
Budowa mostu na DW 969 (Dębno–Szlembark),
-
Hala InPost w Podrzeczu wraz z parkingiem,
-
Obwodnica Tuchowa (DW 977),
-
Rozbudowa ul. Spokojnej (droga powiatowa 1366),
-
Centrum handlowe Atut w Krakowie,
-
Roboty ziemne przy Q‑Media Skawina,
-
Bypass Waksmund–Ostrowsko–Łopuszna (etap II),
-
Rozbudowa linii kolejowej 104 (Chabówka–Nowy Sącz),
-
Most przez Dunajec w Kurowie (DK 75),
-
Rekultywacja techniczna wyrobisk górniczych.







