Komunikat Starosty Górowskiego po spotkaniu z Prezes Zarządu Nowego Szpitala we Wschowie oraz lekarzami Ratownictwa Medycznego

5 godzin temu

W związku dyskusją w przestrzeni publicznej oraz z sygnałami od mieszkańców powiatu górowskiego, dotyczącą niewłaściwego zachowania lekarzy pogotowia ratunkowego wobec pacjentów, w dniu 3 stycznia odbyło się spotkanie Starosty Górowskiego Kazimierza Boguckiego oraz Wicestarosty Ryszarda Wawera z Prezes Nowego Szpitala we Wschowie Panią Olgą Knaflewską oraz 7 stycznia z Panią Prezes wraz z lekarzami pogotowia ratunkowego. Podczas rozmów omówiono sytuacje, które budziły zastrzeżenia oraz ich wpływ na jakość udzielanych świadczeń i zaufanie Pacjentów.

Lekarze wyrazili pełne zrozumienie dla powagi sytuacji i zdecydowanie zadeklarowali, iż zależy im na zadowoleniu mieszkańców powiatu z usług pogotowia. Przyznali, iż w niektórych przypadkach ich postawa mogła zostać odebrana jako nieodpowiednia – choć nie było to ich intencją – a przede wszystkim wyrazili chęć wprowadzenia pozytywnych zmian w swoim nastawieniu oraz podejściu do pacjentów. Przedstawili wyjaśnienia i spostrzeżenia, dotyczące oceny ich zachowań w trakcie poszczególnych wezwań. Wspólnie ustalono, iż należy w przyszłości zwracać szczególną uwagę na standardy komunikacji i postępowania z pacjentami oraz ich rodzinami. W trakcie spotkania poruszone zostały również problemy całego systemu opieki zdrowotnej w naszym regionie, ze szczególnym uwzględnieniem pogotowia ratunkowego, gdzie występują coraz większe problemy, związane z zapewnieniem obsady zespołów ratowniczych.

Konkluzją spotkania było postawienie w centrum uwagi Pacjentów, którzy w sytuacjach zagrożenia zdrowia i życia swojego oraz swoich bliskich, mają prawo oczekiwać empatycznej postawy od lekarzy, jako osób wykonujących zawód zaufania publicznego. Ponadto, Pani Prezes Olga Knaflewska zobowiązała się do przygotowania w ciągu kilku dni kompleksowej pisemnej informacji o sytuacji pogotowia ratunkowego w Górze.

Jesteśmy przekonani i wierzymy, iż podjęte kroki przyczynią się do poprawy relacji z pacjentami, podnosząc jednocześnie jakość i standardy udzielanej opieki medycznej.

Idź do oryginalnego materiału