Jak rozbudowywać infrastrukturę rowerową? Jakie oczekiwania mają samorządowcy wobec nowego Pełnomocnika Ministra Infrastruktury ds. rozwoju ruchu rowerowego? Jak będzie wyglądał transport indywidualny za 10 lat – między innymi o tym rozmawiali uczestnicy jednego z paneli zorganizowanego podczas Kongresu Nowej Mobilności – New Mobility w Łodzi. Udział w nim wziął zastępca Prezydenta Miasta Świnoujście Arkadiusz Mazepa.
Podczas kongresu zorganizowano spotkania, dyskusje, warsztaty i debaty w zakresach m.in. współpracy kluczowych interesariuszy branży elektromobilności w Polsce, gromadząca liderów tego sektora.
Z udziałem kilkuset samorządowców rozmawiano również o zeroemisyjnych formach mobilności w miastach.
Udział w prezentacji nowych autobusów wzięła udział Prezes Komunikacji Autobusowej Beata Radziszewska – Skorupa.
Odbył się także cykl merytorycznych debat skupionych na obszarze zeroemisyjnego transportu ciężkiego, kluczowego dla polskiego PKB.
Kolejne dni dyskusji to rozmowy o rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego, która nakłada na wszystkie państwa członkowskie bardzo ambitne, bezpośrednio wiążące obowiązki, w tym konieczność dostosowania łącznej mocy stacji ładowania do liczby zarejestrowanych samochodów z napędem elektrycznym, czy też rozbudowy stref ładowania wzdłuż sieci TEN-T.
Obecnie Polska jest bardzo daleko od wypełnienia wymagań rozporządzenia, a bez usunięcia obecnych barier regulacyjno-systemowych.
Poruszono tematy związane z wyzwaniami stojącymi przed sektorem automotive w świetle światowych trendów, w szczególności związanych z sektorem transportu, który jest w trakcie transformacji z napędów konwencjonalnych na rzecz rozwiązań zeroemisyjnych.
Z podkreśleniem Świnoujścia i Pomorza Zachodniego w panelu dotyczącym planów największych polskich miast w rozbudowie infrastruktury rowerowej. Co stanowi najważniejszy element sukcesywnie wdrażanych zmian w organizacji transportu. W przypadku Świnoujścia rozmawiano m.in o małych elektrycznych promach miejskich dla pieszych i rowerzystów.