Koniec z objazdem na drodze w kierunku Bieszczad. Zakończono ważne inwestycje

2 godzin temu

Przez wiele miesięcy zarówno mieszkańcy Bieszczad, jak i turyści odwiedzający region, musieli mierzyć się z utrudnieniami na drodze wojewódzkiej nr 886. Remont mostu w Domaradzu wymusił wprowadzenie objazdów, które wydłużały czas przejazdu. Kierowcy jadący od strony Rzeszowa przez Niebylec i Domaradz nie mogli skręcić bezpośrednio na drogę wojewódzką nr 886, a kontynuując jazdę musieli kierować się do Jasienicy Rosielnej, by dopiero tam skorzystać z wyznaczonego objazdu. Dla wielu osób oznaczało to dodatkowe kilometry i wydłużony czas podróży. Zakończenie prac przy moście w Domaradzu przywraca standardową organizację ruchu.

Z zadowoleniem informuję, iż obydwie budowy mostów zakończone są zgodnie z planem i mieszkańcy mogą swobodnie korzystać z dobrej jakości infrastruktury drogowej

– podkreśla marszałek województwa podkarpackiego Władysław Ortyl:

Dlaczego konieczne było budowanie nowych mostów?

Decyzje o budowie nowych przepraw wynikały z analiz technicznych oraz przeglądów, które stanowią ustawowy obowiązek Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich. Stan techniczny i parametry użytkowe dotychczasowych mostów nie spełniały obowiązujących norm, a generalny remont nie gwarantował bezpieczeństwa ani odpowiednich standardów. Dyrektor Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Piotr Miąso, tłumaczy, iż w takich przypadkach podejmowana jest decyzja o całkowitej rozbiórce starego obiektu i budowie nowego. Proces obejmuje przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie decyzji ZRID, przeprowadzenie postępowań przetargowych, realizację robót budowlanych oraz uzyskanie pozwoleń na użytkowanie.

https://wbieszczady.pl/aktualnosci/przy-waznej-drodze-w-bieszczadach-powstala-znaczaca-inwestycja-czekano-na-to-dlugo/xqMNfu6UJ0gVLlBn5ddL

Most w Domaradzu i Jurowcach to nowoczesny standard bezpieczeństwa

Most w Domaradzu, położony nad rzeką Stobnica, został zbudowany jako nowoczesny obiekt o długości 73,26 metra i szerokości 15,7 metra. Projekt przewidział jezdnię dwupasmową o szerokości 7 metrów, a także drogę pieszo-rowerową o szerokości 3,5 metra po jednej stronie mostu. Zakres robót obejmował nie tylko budowę samego mostu, ale także przebudowę drogi wojewódzkiej na odcinku 344 metrów, przebudowę skrzyżowania z drogą gminną nr 115607R, budowę kanału technologicznego, montaż oświetlenia i ekranów akustycznych oraz urządzeń poprawiających bezpieczeństwo ruchu drogowego. Ponadto wykonano umocnienie koryta rzeki Stobnica, przebudowę istniejącego cieku wodnego, system odwodnienia drogi, przebudowę uzbrojenia terenu oraz nowe nasadzenia zieleni. Wartość kontraktu wyniosła 11 175 645,28 zł.

Fot. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie

Równolegle zakończono budowę mostu w Jurowcach nad potokiem Rusawa. Nowa przeprawa ma długość 22,4 metra i szerokość 21,2 metra. Zrealizowano jezdnię dwupasmową o szerokości 7 metrów, drogę pieszo-rowerową po jednej stronie o szerokości 3,5 metra oraz chodnik o szerokości 2 metrów po drugiej stronie mostu. Zakres prac obejmował budowę mostu tymczasowego, rozbiórkę starej przeprawy, budowę nowego obiektu, przebudowę sieci uzbrojenia terenu, kanału technologicznego, skrzyżowania z drogą podporządkowaną, rozbudowę zatoki autobusowej oraz likwidację drogi objazdowej wraz z mostem tymczasowym. Dodatkowo konieczne było przeniesienie kapliczki w nowe miejsce, w sąsiedztwo kościoła pw. ŚŚ. Piotra i Pawła w Jurowcach. Wartość inwestycji w Jurowcach wyniosła 6 482 795,60 zł.

Fot. Podkarpacki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Rzeszowie

Znaczenie nowych mostów dla regionu

Droga wojewódzka nr 886 jest kluczowym połączeniem komunikacyjnym regionu. Łączy drogę krajową nr 19 w Domaradzu z drogą krajową nr 28 w kierunku Sanoka, pełniąc istotną rolę w dostępie do centralnej części Podkarpacia oraz Bieszczad.

Oddanie do użytku nowych mostów oznacza nie tylko skrócenie czasu przejazdu, ale także znaczną poprawę bezpieczeństwa kierowców i pieszych. Dzięki dwupasmowym jezdniom, chodnikom, drogom pieszo-rowerowym i nowoczesnym systemom bezpieczeństwa ruchu drogowego, przeprawy odpowiadają obecnym wymaganiom technicznym i użytkowym.

Idź do oryginalnego materiału