Koniec z zaklinowanymi autami pod wiaduktem na Glince w Tychach. Będą wyburzenia

1 godzina temu

Przebudowa linii kolejowej w Tychach. Modernizacja usprawni ruch, jednak by ją zrealizować będą wyburzane budynki. Zapadły też decyzje o wiadukcie na ul. Glinczańskiej, gdzie już od dawna wysokie samochody nie mogą się spod niego wydostać, kiedy już tam wjadą. To wszystko przez wysokość wiaduktu, która utrudnia przejazd.

Inwestycja realizowana na odcinku Katowice Piotrowice – Tychy, związana jest z modernizacją odcinka kolejowego E65. Remont ma usprawnić ruch i poprawi wygodę podróżowania. PLK dobuduje dodatkowe tory oraz poszerzy teren. To ma zwiększyć przepustowość stacji znajdujących się w pobliżu.

PLK poinformowało, iż w jak najmniejszym stopniu będzie ingerować w okoliczną zabudowę. Niektórych rzeczy jednak nie da się ominąć.

Zminimalizowaliśmy zakres wyjścia poza teren kolejowy, jednak w kilku miejscach jest to niezbędne z uwagi na rozbudowę układu torowego i budowę nowych obiektów inżynieryjnych. Dotyczy to czterech lokalizacji budynków w Tychach, przy ul. Objazdowej 38 i 40, Damrota 191 i Jeżynowej 81 – tłumaczy Katarzyna Głowacka, rzecznik PLK

Spółka zapewnia, iż wszelkie wyburzenia i działania poza terenem kolejowym prowadzone zostaną zgodnie z prawem. Właścicielom działek przysługuje należne odszkodowanie.

Wiadukt na Glince

Wiadukt Mistrzów na Glince

Tyszanie od dawna mierzą się z co jakiś czas zaklinowanym pojazdem pod wiaduktem na ul. Glinczańskiej. W jego historii odnotowano vany, ciężarówki a choćby autobusy komunikacji miejskiej. W takich przypadkach, większość kierujących dowiadywała się o zbyt niskim wiadukcie dopiero po fakcie. Teraz mieszkańcy i kierowcy mogą odetchnąć z ulgą, bo rozbudowa linii E65, przewiduje jego modernizację.

Planowana modernizacja obejmie m.in. przebudowę wiaduktu przy ul. Glinczańskiej, który powiększymy i poszerzymy, co pozwoli na wygodniejszy i bezpieczniejszy przejazd samochodów pod torami – dodaje Katarzyna Głowacka.

Bezpieczeństwo zwiększy się też na przejazdach kolejowych, po planowanym zastosowaniu bezkolizyjnych systemów.

Idź do oryginalnego materiału