Węzeł zostanie wbudowany w miejscu przecięcia DK49 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną, łącznikiem z rondem Wieliczan. Zlikwidowane będą światła ograniczające przepustowość ruchu i powodujące korki.
Obiekt pozwoli na bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa i Bochni. Droga krajowa przebiegnie estakadą liczącą 70 m, pod nią powstanie rondo. Z niego kierowcy wjadą na trasę w kierunku Krakowa lub Tarnowa, stanie się także zjazdem dla pojazdów jadących od strony Bochni. Z Krakowa wjazd do Wieliczki będzie się odbywał w dotychczasowy sposób, ul. Krakowską do ronda Wieliczan.
Trasą DK94 jeszcze w latach 2020–2021 przejeżdżało średnio 22 tys. pojazdów na dobę.
Inwestycja jest realizowana w porozumieniu między GDDKiA, gminą Wieliczka oraz powiatem wielickim. Samorządy odpowiadały za dokumentację projektową i uzyskanie niezbędnych decyzji (o środowiskowych uwarunkowaniach i zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej), a także za wykup gruntów. Dyrekcja pokryje większość kosztów budowy węzła w Wieliczce na drodze krajowej nr 94.
Roboty budowlane rozpoczną się w kwietniu 2025 r. Ich zakończenie przewidziano na IV kwartał 2027 r. Wartość zadania wynosi 53,1 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum firm TERS (lider) i INSTBUD, które złożyło ofertę najtańszą.
Przeczytaj także: Droga ekspresowa S19 zyska węzeł. Jest podpis