Korespondencja z urzędem bez wychodzenia z domu. Od nowego roku wchodzą e-Doręczenia

16 godzin temu
Zdjęcie: [fot. pixabaya]


Od 1 stycznia w całym kraju zacznie obowiązywać system e-Doręczeń. Jest to odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Zmiana oznacza między innymi to, iż korespondencję z urzędem będzie można prowadzić bez wychodzenia z domu.

Obowiązkiem korzystania z systemu e-Doręczeń objęto między innymi starostwa, urzędy miasta, KRUS, ZUS, szpitale czy instytucje pomocy społecznej. - My już taką skrzynkę e-Doręczeń założyliśmy pod koniec tamtego roku, bo ustawa miała wejść w życie w 2023 roku, ale było to kompletnie nieprzygotowane. Teraz będziemy mieć 12 miesięcy na wdrożenie się - mówi Grzegorz Marcjasz, sekretarz Opola. - Mieszkańcy też mają już możliwość założenia takiej skrzynki e-Doręczeniowej poprzez mObywatela. Ci, którzy już mają skrzynki, to mogą z nich korzystać, bo są już takie osoby, które wysyłają do nas e-doręczeniem jakiś dokument i my im odsyłamy również e-Doręczeniem. Z nowego systemy korzystać będzie także Narodowy Fundusz Zdrowia. Jak zaznacza Barbara Pawlos, rzecznik opolskiego oddziału NFZ, e-Doręczenia będą wykorzystywane nie tylko do kontaktu z petentami, ale też urzędami. - Będzie to na pewno bardzo…
Idź do oryginalnego materiału