Nowa nawierzchnia asfaltowa zastąpiła nierówną kostkę brukową, a samo skrzyżowanie zostało wyniesione, co ma spowolnić ruch samochodów i zwiększyć bezpieczeństwo pieszych. Zmiany wprowadzono także na wlotach wszystkich ulic prowadzących do skrzyżowania oraz wzdłuż ul. Taylora.
– Chcieliśmy, by ul. Kościuszki została udostępniona jeszcze przed rozpoczęciem budowy trasy tramwajowej w ul. Ratajczaka, aby ograniczyć jednoczesne utrudnienia w tej części miasta. Do końca października prowadzone będą jeszcze prace wykończeniowe i sadzenie zieleni, natomiast w listopadzie zaplanowaliśmy procedurę odbiorową – wyjaśnia Tomasz Płóciniczak, wiceprezes PIM.
Do wykonania pozostało oznakowanie poziome i uzupełnienie znaków pionowych, a także roboty przy chodnikach. W związku z tym kierowcy muszą liczyć się z czasowymi zawężeniami i ograniczeniami w parkowaniu.
Inwestycja zakłada również wprowadzenie nowych elementów małej architektury – w rejonie skrzyżowania montowane są ławki, kosze na odpady, stojaki rowerowe i siedziska. Zmodernizowane zostało także oświetlenie przy ul. Taylora.
Szczególną uwagę poświęcono zieleni. W miejsce usuniętych nieprzepuszczalnych nawierzchni powstaną tereny biologicznie czynne. Posadzone zostanie 12 drzew, blisko 150 krzewów, w tym róże, hortensje i budleje Dawida oraz ponad 300 bylin i roślin cebulowych.