Koszmar pasażerów PKP. Pociąg ze Świnoujścia opóźniony o prawie 500 minut

6 dni temu

Koszmar pasażerów PKP. Pociąg ze Świnoujścia do Wrocławia opóźniony o prawie 500 minut

Świnoujście – Wrocław. Pasażerowie poniedziałkowego pociągu TLK relacji Świnoujście – Wrocław przeżyli prawdziwy koszmar. Skład przyjechał do celu z opóźnieniem aż 459 minut, czyli blisko o 7,5 godziny później niż planowano. Przyczyną była poważna awaria sieci trakcyjnej między Szczecinem a Kostrzynem.

Nocna podróż zamieniła się w gehennę

Podróż powrotna znad morza nocnym pociągiem często bywa wymagająca, jednak tym razem była wyjątkowo męcząca. TLK „Wolin” (nr 83194) powinien dotrzeć do Wrocławia we wtorek o godzinie 3:17. W rzeczywistości pasażerowie wysiedli z wagonów dopiero o 10:56 rano. Wielogodzinne oczekiwanie na trasie, brak jasnych informacji o czasie przyjazdu i konieczność zmiany planów po przyjeździe – to wszystko sprawiło, iż podróżnicy zapamiętają tę noc na długo.

Co się stało na trasie?

Z informacji przekazanych przez przewoźnika wynika, iż problemem była awaria sieci trakcyjnej pomiędzy Szczecinem a Kostrzynem nad Odrą. Uszkodzenie infrastruktury spowodowało wstrzymanie ruchu i konieczność wprowadzania objazdów oraz zmian w kursowaniu innych składów. W efekcie kolejne pociągi na tej trasie również notowały opóźnienia, choć już nocny kurs następnego dnia dojechał do celu punktualnie.

Pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie

PKP Intercity przypomina, iż podróżni, których pociąg spóźnił się o ponad 60 minut, mają prawo do złożenia reklamacji i ubiegania się o rekompensatę. Wysokość zwrotu zależy od długości opóźnienia i wartości biletu. W tym przypadku opóźnienie przekroczyło 7 godzin, co oznacza możliwość uzyskania znacznego odszkodowania. Reklamację można złożyć przez internet, w kasach biletowych lub listownie, dołączając bilet lub jego numer.

PKP: staramy się minimalizować skutki awarii

Przewoźnik poinformował, iż w przypadku tak dużych utrudnień uruchamiane są dodatkowe działania, m.in. organizacja zastępczej komunikacji, objazdy oraz priorytetowe wjazdy na stacje dla opóźnionych składów. Mimo to w poniedziałkową noc skala problemu była tak duża, iż kilkuset pasażerów spędziło wiele godzin w trasie.

Tego lata pasażerowie narzekają na opóźnienia

Sezon wakacyjny to dla kolei czas wzmożonego ruchu, ale też częstszych problemów technicznych. Wysokie temperatury, remonty torów i awarie infrastruktury powodują, iż opóźnienia rzędu kilkudziesięciu minut są stosunkowo częste. Jednak opóźnienie sięgające 500 minut to sytuacja wyjątkowa, która staje się głośnym tematem w mediach i sieci.


Najważniejsze informacje w skrócie

  • Relacja: Świnoujście – Wrocław, TLK „Wolin” nr 83194

  • Planowy przyjazd: 3:17 (wtorek rano)

  • Rzeczywisty przyjazd: 10:56 (wtorek rano)

  • Opóźnienie: 459 minut (~7,5 godziny)

  • Przyczyna: awaria sieci trakcyjnej między Szczecinem a Kostrzynem

  • Prawa pasażerów: możliwość ubiegania się o odszkodowanie przy opóźnieniu powyżej 60 minut


  • Kierowcy w szoku! Od jutra duże zmiany w ruchu na S3 Świnoujście–Troszyn. Sprawdź, co Cię czeka 14 sierpnia
  • Nadgorliwcy, pościągajcie znaki – bo się ośmieszacie! Od 12 sierpnia koniec z absurdalnym zakazem fotografowania
  • Świnoujście: Nocne utrudnienia w tunelu! Ruch wahadłowy, prom w gotowości i możliwe korki
Idź do oryginalnego materiału