PMT Linie Kolejowe, spółka z Grupy KGHM, rozpoczęła kampanię edukacyjną dla najmłodszych w ramach „Deklaracji w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. Program skierowany jest do dzieci w wieku 6–10 lat – uczniów szkół podstawowych oraz przedszkolaków z Legnicy, Lubina, Polkowic i Głogowa.
Uroczysta inauguracja kampanii odbyła się 30 września w Szkole Podstawowej nr 16 w Legnicy. W wydarzeniu uczestniczyli m.in. Aleksandra Krzeszewska, wiceprezydent Legnicy, Renata Krok – prezes PMT Linie Kolejowe, Patryk Hałaczkiewicz – wiceprezes spółki, Katarzyna Szczotka – pełnomocnik ds. bezpieczeństwa PMT LK, a także Dorota Zaleska-Berbeka, wicedyrektor SP 16, oraz dyrektorzy lokalnych szkół i przedszkoli.
Głównym celem projektu jest nauka zasad bezpiecznego zachowania na terenach kolejowych – zwłaszcza w rejonie przejść i przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach kampanii przedstawiciele spółki będą odwiedzać szkoły i przedszkola, prowadząc interaktywne zajęcia z dziećmi. Towarzyszyć im będzie maskotka Krokolcia – sympatyczna krokodylica, która w przystępny sposób tłumaczy, jak zachowywać się w pobliżu torów, na przejazdach i dworcach kolejowych.
Dzięki programowi najmłodsi zyskują solidne podstawy wiedzy o bezpieczeństwie, a jednocześnie uczą się odpowiedzialnych postaw. To połączenie edukacji z zabawą, które realnie wpływa na kształtowanie świadomości i nawyków dzieci.