Lifting wielkiego budynku kolejarzy na Pradze. Będą kuć i wiercić

1 tydzień temu

Zakończył się pierwszy etap prac przy renowacji budynku Dyrekcji Kolei Państwowych na placu Wileńskim. Odnowiono gzymsy i parapety. Teraz przebudowane zostaną piwnice.

– Prowadzimy renowację gzymsów pośrednich historycznego budynku PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. przy ul. Targowej 74. Podczas prac odnawiane są również miedziane parapety. Przebudowę przechodzą także pomieszczenia piwniczne, w których wykonywana jest nowa izolacja. Celem zadania jest poprawa estetyki historycznego budynku oraz dostosowanie pomieszczeń na najniższych kondygnacjach do lepszych warunków i możliwości ich eksploatacji – mówi Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Montaż miedzi, kucie, nawiercanie, czyli prace powodujące zakurzenie otoczenia i mogące stanowić jakiekolwiek zagrożenie dla osób postronnych są realizowane przy pełnym zabezpieczeniu tzn. przy zastosowaniu siatek zabezpieczających na rusztowaniach.

Prace są prowadzone w ramach projektu architektoniczno-budowlanego pn. „Remont budynku w zakresie wykonania izolacji pionowej ścian piwnic i przyziemia oraz remontu gzymsu pośredniego w budynku przy ul. Targowej 74 w Warszawie”. Wszystkie prace mają zakończyć się w 2026 r.

Gmach kolejowy przy Targowej 74

Kamień węgielny pod budowę budynku przy ul. Targowej 74 położono w 1928 r. Został zbudowany według projektu Mariana Lelewicza w stylu modernistycznym z elementami klasycyzmu, rozbudowany następnie z wysokimi dachami i kolumnadą dorycką.

Więcej o budynku przy przy ul. Targowej 74 przeczytamy tutaj Gmach kolejowy przy Targowej 74.

Idź do oryginalnego materiału