Listopadowe obrady Rady Miejskiej w Szubinie

1 godzina temu

27 listopada 2025 roku w III budynku Urzędu Miejskiego w Szubinie przy ul. Kcyńskiej 34 odbyła się XIX sesja Rady Miejskiej w Szubinie.

Obradom przewodniczył nowy Przewodniczący Rady Radosław Borowiak, który na wstępie przedstawił informację o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym oraz o zgłoszonych interpelacjach, wnioskach i zapytaniach radnych.

Następnie Burmistrz Szubina odczytał sprawozdanie ze swojej działalności międzysesyjnej.

Radni pozytywnie zaopiniowali informację Burmistrza Szubina o wydanych decyzjach dotyczących naliczania jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu lub obniżenia wartości nieruchomości oraz o odszkodowaniach i wykupach nieruchomości w związku z uchwaleniem planu miejscowego za okres od 1.10.2024r. do 30.09.2025r.

Podczas sesji podjęto szereg uchwał obejmujących m.in. odwołanie i powołanie członka Rady Muzeum przy Muzeum Ziemi Szubińskiej, przyjęcie regulaminu dotyczącego pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz zasad obniżania tygodniowego wymiaru godzin dla kadry kierowniczej szkół i przedszkoli.

Uchwalono również utworzenie nowych linii autobusowych oraz wyrażono zgodę na zawarcie umowy z operatorem publicznego transportu zbiorowego na rok 2026. Radni zdecydowali o przyjęciu nowego wzoru deklaracji dotyczącej opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz określili ceny, opłaty i opłaty dodatkowe za korzystanie z transportu publicznego. Zdecydowano też o nadaniu nazwy mostowi w miejscowości Tur, który otrzymał miano „Mostu Świętego Wojciecha”. Podjęto uchwałę dotyczącą niższych stawek podatku od środków transportowych, przyjęto „Roczny program współpracy Gminy Szubin z organizacjami pozarządowymi na 2026 rok” oraz Strategię Rozwoju Ponadlokalnego Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego 2035+. Rada przyjęła także zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej oraz w budżecie gminy na rok 2025.

Z porządku obrad usunięto projekt uchwały dotyczący ustalenia stawek opłaty adiacenckiej — na wniosek Przewodniczącego Komisji Komunalnej, Rolnictwa i Ochrony Środowiska, który podkreślił konieczność dalszej analizy dokumentu.

W trakcie sesji szeroko omawiano tematy związane z wyłączeniami radnych z głosowań, komunikacją publiczną na terenach wiejskich oraz stawkach podatku od środków transportowych.

W ramach wolnych głosów poruszono kwestie dotyczące poprawności składania wniosków budżetowych, dekapitalizacji Komunalnego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Szubinie, inwestycji drogowych i w odnawialne źródła energii, budowy bazy bezpieczeństwa i schronu w Szubinie, doposażenia jednostek OSP, kondycji finansowej gminy, flagowania miasta podczas uroczystości państwowych, napraw przystanków autobusowych oraz udziału w wydarzeniach kulturalnych.

Pod koniec obrad, w imieniu prezesa Stowarzyszenia Mieszkańców Gminy Szubin „Szubiniacy”, zaproszono na wydarzenie Konwój Mikołajów.

Przewodniczący Rady podziękował wszystkim za udział w sesji i poinformował, iż ostatnia sesja w tym roku zaplanowana została na 23 grudnia 2025 roku.

Urząd Miejski w Szubinie

Idź do oryginalnego materiału