Rowerowa ruletka. „Dzwonię tak często, iż zaraz będziemy na 'Ty’ z konsultantką”
Pan Patryk codziennie dojeżdża do pracy z pomocą roweru miejskiego. Jak sam przyznaje, poranki na Dworcu Lublin nie należą do najłatwiejszych – bo zanim w ogóle ruszy w trasę, musi… wygrać los w rowerowej ruletce.
Podchodzę do roweru numer 1 – aplikacja mówi, iż jestem za daleko. Rower numer 2 – nie odblokowuje się obejma. Dzwonię na infolinię, co już stało się rutyną. Dopiero rower numer 3 zadziałał – opisuje.
Ale to nie koniec.
W trakcie jazdy chciałem się zatrzymać – naciskam hamulec, a on nie działa. Zahamowałem awaryjnie pedałami, co zajmuje trzy razy więcej czasu – dopowiada.
Po dotarciu na stację końcową pojawił się kolejny problem – zamknięcie roweru. Obejma nie chciała się zablokować. Pan Patryk musiał użyć siły, przez co ubrudził się cały. Uszkodzenie zgłosił w aplikacji, ale – jak twierdzi – rower i tak przez cały czas był dostępny do wypożyczenia.

Oddam, szukam, pozdrawiam, praca
Sprawdź, co oferują i czego szukają mieszkańcy Lublina
Wieczorem – kolejna próba i kolejna usterka: kierownica obracająca się bez koła.
Mam dość. To nie incydent. To codzienność z Lubelskim Rowerem Miejskim – podsumowuje.
MPK Lublin: Nie mamy fali skarg, rowery są regularnie serwisowane
Poprosiliśmy o komentarz Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie, które jest operatorem Lubelskiego Roweru Miejskiego. Rzecznik prasowy, Weronika Opasiak, odniosła się do zarzutów.
Na ten moment nie otrzymujemy skarg od użytkowników, którzy skarżyliby się na zły stan techniczny rowerów. Zgłoszenia są, ale dotyczą drobnych usterek, takich jak regulacja hamulców, zerwany łańcuch czy uszkodzona przerzutka – wyjaśnia.
Każdą awarię można zgłosić przez aplikację, telefonicznie lub mailowo. Zgodnie z umową, ekipy serwisowe mają 36 godzin na wymianę uszkodzonego roweru, a drobne naprawy wykonują bezpośrednio na stacji.
Oczywiście prowadzimy regularne kontrole. Każdy rower przechodzi serwis co najmniej raz w miesiącu. Dodatkowo, w okresie zimowym wszystkie rowery przechodzą gruntowny przegląd techniczny – zapewnia Opasiak. – w tej chwili w serwisie znajduje się około 50 jednośladów.
Zobacz również

Lubelski Rower Miejski w opłakanym stanie? MPK zaprzecza, ale relacje użytkowników mówią co innego
Orlen zmodernizuje kolejną stację w Lublinie! Sprawdź, co się zmieni dla kierowców
Starbucks otwiera nową kawiarnię w Lublinie! Dla pierwszych klientów darmowe kubki z logiem kawiarni
Niebezpieczna środa w Lublinie i regionie! IMGW ostrzega przed silnym wiatrem i burzami
Rowerzyści kontra operator. Czy system wymaga pilnych zmian?
Z jednej strony MPK podkreśla procedury, z drugiej – użytkownicy mówią wprost: teoria nie pokrywa się z rzeczywistością. Pan Patryk nie jest jedyną osobą, która w ostatnich tygodniach zgłasza problemy z rowerami.
W mediach społecznościowych mnożą się relacje o niesprawnych jednośladach, zacinających się obejmach i rowerach „widmo”, których nie da się wypożyczyć mimo fizycznej obecności.
W tle pozostaje pytanie: czy miasto powinno zwiększyć nadzór nad systemem i rozważyć zmiany w umowie z operatorem? Jedno jest pewne – mieszkańcy oczekują nie tylko dostępnych rowerów, ale przede wszystkim sprawnych i bezpiecznych.
Masz podobne doświadczenia z Lubelskim Rowerem Miejskim?
Napisz do nas na [email protected] lub prześlij zgłoszenie dzięki formularza Alert. Twoja historia może pomóc nagłośnić problem.