Do redakcji łukowskiej Telewizji Master dotarło oświadczenie Tomasza Madonia, wieloletniego prezesa zarządu spółki PKS w Łukowie S.A., który w ostatnim czasie został odwołany z tego stanowiska przez Radę Nadzorczą. Były prezes powiatowej spółki transportowej, w nadesłanym do nas piśmie dziękuje załodze za lata współpracy i podkreśla, iż zostawia firmę w bardzo dobrej kondycji finansowej.
Pełna treść oświadczenia:
„Szanowni Państwo
Jak wiecie decyzją Rady nadzorczej PKS w Łukowie SA zostałem odwołany z funkcji Prezesa Zarządu Spółki. Uczyniono to w trakcie trwania mojej kadencji. Nie jest moją rolą ocena zasadności tej decyzji.
Osoby sprawujące funkcje w zarządach Spółek muszą liczyć się z tym, iż każda misja ma swój początek i koniec. Wszystko powinno przybierać jakąś formułę, w tym przypadku w mojej ocenie niezbyt elegancką. Oczywiście to kwestia stylu. Pozostawiam to, bez dalszego komentarza i do oceny społecznej.
Ja ze swej strony pragnę serdecznie podziękować całej załodze za 12 lat wspólnej, ciężkiej pracy, dzięki naszemu codziennemu trudowi doszliśmy do tego miejsca gdzie jest dziś łukowski PKS. Wszyscy pamiętają jak to wyglądało dekadę temu. Dzisiejszy PKS Łuków jest zaliczany do ścisłej czołówki samorządowych przewoźników w skali kraju. Ten sukces to wysiłek każdego bez wyjątku pracownika. Bardzo dziękuję również seniorom PKS, emerytom i rencistom, którzy dali solidne podstawy aby było na czym budować przyszłość. Dziękuję wszystkim kontrahentom i samorządowcom za lata współpracy, za zaufanie, rozwijanie sieci nowych połączeń.
Szanowni Państwo
Zostawiam Spółkę w bardzo dobrej kondycji finansowej, Dziś to prawie 160 pracowników i współpracowników, 90 kierowców, wielu młodych, operatywnych ludzi, z organizacji przewozów, mechaników i obsługi biurowej.
Spółka zamknęła rok obrachunkowy 2024 zyskiem netto prawie 300 tys. zł., zresztą jak podobnie jak zdecydowaną większość lat poprzednich. podkreślę iż zysk za rok 2024 był o wiele lepszy niż zakładano, w całości przeznaczyliśmy tę kwotę kapitał zapasowy, który na dziś wynosi blisko 3 miliony. To daje firmie spokojny byt i bezpieczeństwo na przyszłość. W kasie spółki na koniec roku zaksięgowano ponad 6,5 miliona. Przypomnę iż wchodząc do Spółki zastałem w kasie niecałe 600 tys., były wówczas obawy o wypłaty pensji w okresie wakacji. Wymieniono praktycznie cały tabor autobusowy, jest sporo nowych autobusów. Po maju 2025 spóła miała zysk netto dokładnie 341 133 zł. a na rachunku bankowym prawie 6 milionów zł., żadnych kredytów, obciążeń.
23 maju 2025 PKS złożył gotowy wniosek do Urzędu Marszałkowskiego na inwestycję prawie sięgającą prawie 13 milionów. Na budowę nowego budynku dworca, modernizację placu manewrowego, odnawialne źródła energii i zakup autobusu zero emisyjnego. Pokładam nadzieję, iż nowy Prezes Zarządu sfinalizuje rozpoczęty proces inwestycji w dworzec.
Właśnie przed nowym Zarządem Spółki, stoi ciężka praca, nie da się tego robić z doskoku, jako kolejne dodatkowe zajęcie. Nie jest to także wyzwanie ratowania Spółki jak się to słyszy w mediach. Bo i nie ma takiej potrzeby ekonomicznej, sprawy finansowe spółki są jawne każdy może sobie wejść na stronę KRS i zapoznać się z dokumentami księgowymi. Zresztą przeczą temu również działania Rady Nadzorczej bo jednym z pierwszych efektów pracy nowej Rady Nadzorczej było podniesienie jej wynagrodzenia. Przypomnę Rada Nadzorcza ma obowiązek spotkać się raz na 60 dni, zwykle na to godzina góra 2 godziny pracy. Taka czynność kosztuje Spółkę za każdego członka prezydium rady Nadzorczej tyle co wynagrodzenie kierowcy za pracę przez cały miesiąc. Oczywiście wynagrodzenie członków Rad Nadzorczej, to informacja publiczna, każdy może o to zapytać. Wynagrodzenie Rady Nadzorczej ustaliło Walne Zgromadzenie tzn. Zarządu Powiatu .
Szanowni Państwo
Dzisiejszy łukowski PKS , to sprawny mechanizm przewożący po kilkanaście tysięcy pasażerów każdego dnia, docierający praktycznie do każdej miejscowości Powiatu Łukowskiego, to sprawnie działająca komunikacja miejska, to firma w praktyce samofinansująca się, promująca Ziemie Łukowską, wspierająca powiatowe instytucje, szkoły.
Podkreślę bo warto żeby to wybrzmiało Istnienie i kondycja finansowa łukowskiego przewoźnika daje uczniom naszego szkół komfort, iż nie musza wybierać szkół, swojej przyszłości i rozwoju kierując się kryterium czy będą mieć czym dojechać do szkół. Niestety wiele dzieci w Polsce boryka się z takim problemem
Szanowni Państwo
Każda misja ma swój koniec, każdy profesjonalny menadżer powinien być na to przygotowany. Oczywiście to tylko etap z życiu każdego człowieka. Ja ten etap przeszedłem.
Dziękuję za wsparcie w tym szczególnym czasie, za wyrazy solidarności.
Moim byłym już współpracownikom życzę dużo siły, sukcesów, realizacji swoich planów i samorozwoju, a nowym władzom Spółki powodzenia w dalszym rozwoju firmy.”