Miejska część Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego na finiszu. Na dworzec poczekamy

9 miesięcy temu
Na skrzyżowaniu ulic Asnyka i Grottgera powstało już rondo oraz ścieżki rowerowe. (Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa)

W tym tygodniu nastąpi odbiór budowlany realizowanej przez miasto części Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego. Kierowcy już korzystają z nowego ronda przy Asnyka, a niedługo przetestują podziemny parking przed dworcem PKP. Niestety, na oddanie do użytku samego budynku dworca, trzeba będzie poczekać jeszcze ponad rok.

Prace przy RCK rozpoczęły się na wiosnę 2022 r. w tej chwili kończy się układanie granitowej kostki na placu przy dworcu oraz montaż przeszkleń, realizowane są też nasadzenia. Ta jedna z największych inwestycji w Rzeszowie zbliża się do finału.

Parking podziemny przy dworcu PKP na 100 aut

RCK to ważna inwestycja, której dwa elementy realizuje miasto Rzeszów. Pierwszy z nich to przebudowa placu przed głównym dworcem kolejowym. Najważniejszym elementem tej części było wybudowanie parkingu podziemnego. Jest w nim 110 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym także dla taksówek. Są tam też miejsca krótkiego postoju tzw. Kiss&Ride oraz postoju długoterminowego.

  • ZOBACZ TEŻ: Parking przy dworcu PKP będzie gotowy w listopadzie. Weszliśmy na teren budowy [ZDJĘCIA]

W ramach tego zadania od nowa zaaranżowany został plac przed dworcem. Ułożono tam nową nawierzchnię, pojawiły się ławki i fontanna. Zamontowano też nowoczesne, przeszklone wiaty. Aktualnie realizowane są tam ostatnie prace wykończeniowe.

W ramach inwestycji obok dworca PKP powstał podziemny parking na ponad 100 aut. (Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa)

Nowy układ komunikacyjny w centrum Rzeszowa

Drugim elementem RCK, za który odpowiada miasto, jest przebudowa układu komunikacyjnego. Inwestycja objęła przebudowy ul. Grottgera i placu Kilińskiego na odcinku ok. 340 metrów, ul. Asnyka na odcinku ok. 60 metrów, ul. Bardowskiego na odcinku ok. 170 metrów wraz z przebudową ul. Batorego na odcinku ok. 50 m.

  • ZOBACZ TAKŻE: Dworzec PKS w Rzeszowie powstanie… później. Biuro Rozwoju musi poprawić błędy

Na skrzyżowaniu ulic Asnyka i Grottgera powstało rondo oraz ścieżki rowerowe. Wybudowano nowe i przebudowano istniejące chodniki oraz oświetlenie. Inwestycja objęła też przebudowę pętli autobusowej przy ul. Bardowskiego, która pełni funkcję niewielkiego dworca autobusowego komunikacji lokalnej.

Problemy z budynkiem dworca

Niestety, choć mieszkańcy Rzeszowa i podróżni już niebawem będą mogli skorzystać z parkingu podziemnego i nowego układu dróg, to jeszcze muszą poczekać do 2025 r. na zakończenie prac przy trzecim elemencie RCK. Jest nim przebudowa budynku dworca kolejowego. Koszt ten wyniesie 23 mln zł.

  • PRZECZYTAJ TAKŻE: Mieszkańcy placu Kilińskiego w Rzeszowie: nie chcemy autobusów pod oknami

Powodem opóźnienia tej inwestycji jest stwierdzenie przez wykonawcę – firmę Budimex – innego stanu konstrukcji obiektu w porównaniu do zapisów specyfikacji przetargowej. Dlatego przebudowa się opóźni. O tym jak ta sprawa się skończy, okaże się wtedy, gdy dojdzie do ustaleń między Budimexem, a PKP. Zmodernizowany dworzec miał być oddany do użytku pod koniec 2023 r. Teraz termin ten zmieniono na styczeń 2025 r.

Przed dworcem PKP w Rzeszowie ułożono już nową nawierzchnię, pojawiły się też ławki i fontanna. (Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa)
W ramach Rzeszowskiego Centrum Komunikacyjnego zamontowano m.in. nowoczesne, przeszklone wiaty. (Fot. Grzegorz Bukała/Urząd Miasta Rzeszowa)
Idź do oryginalnego materiału