Miesiąc działania Trasy Autobusowej na Jagodno. Jak funkcjonuje w praktyce?

7 godzin temu
Zdjęcie: buspas na jagodno 2


Wrocławscy urzędnicy sprawdzili, jak nowa Trasa Autobusowa na Jagodno funkcjonuje na co dzień. Przeprowadzono badania czasowe przejazdów, sprawdzono liczbę pasażerów czy stopień zapełnienia pojazdów.

Nowe trasy autobusowe na Jagodno. Co się zmieniło i jak oceniają to pasażerowie?

Po pierwszych tygodniach funkcjonowania nie tylko nowej wydzielonej z ruchu samochodowego Trasy Autobusowej na Jagodno, ale także nowego przebiegu niektórych linii, miasto zgodnie z zapowiedzią sprawdziło, jak zmiany funkcjonują i jak są odbierane. Zmiany wprowadzone 5 maja miały na celu usprawnienie komunikacji, poprawę punktualności oraz zapewnienie lepszych połączeń z centrum miasta i innymi osiedlami. Jak pokazuje raport Wydziału Mobilności Miejskiej, wstępne efekty są pozytywne.

Zmieniliśmy nie tylko przebieg tras, ale sposób myślenia o połączeniach z Jagodna. Zamiast jednego zatłoczonego autobusu – większy wybór linii, bezpośrednie połączenia z centrum i wyraźna poprawa komfortu podróży – podsumowuje prezydent Wrocławia Jacek Sutryk. – To dopiero początek. W planach mamy kolejne inwestycje: budowę tramwaju na Jagodno, czy już trwająca budowa TAT między kościołem Św. Ducha Armii Krajowej.

Zmiany objęły m.in. wydłużenie linii N do pętli Jagodno P+R, nowe kursy linii 148 i 145, a także przedłużenie linii 112 i 113 do centrum – Galerii Dominikańskiej. Skorygowano także trasę szkolnej linii 310, aby ułatwić dojazd do szkoły przy ul. Asfaltowej.

Wyniki są budujące – mówi Witold Woźny, prezes MPK. – Średnie napełnienia pojazdów sięgają 65%, co świadczy o racjonalnym wykorzystaniu floty. Nie obserwujemy tłoku ani przepełnień, a pasażerowie coraz częściej podkreślają wygodę i dostępność nowych rozwiązań.

Z danych wynika, iż najwięcej pasażerów korzysta z węzłów przesiadkowych: Dworca Głównego, Autobusowego i Galerii Dominikańskiej. Popularnością cieszy się też bezpośrednie połączenie Jagodna z ul. Strzegomską – ważnym punktem edukacyjnym i biznesowym. Wśród uwag mieszkańców pojawiały się obawy o punktualność oraz ograniczenia w dostępie do niektórych przystanków, m.in. przy Aquaparku i Renomie. Część z nich została już uwzględniona, inne będą rozpatrywane w kolejnych miesiącach.

Na bieżąco analizujemy dane z pojazdów i sygnały od pasażerów. Tam, gdzie występują opóźnienia – np. w rejonie Dworców Autobusowego i Koloejowego czy ul. Brucknera – będziemy szukać rozwiązań, choć przede wszystkim pracujemy tak, by wykorzystać jeszcze potencjał miasta – czyli przyspieszyć autobusy tam gdzie pozostało na to rezerwa – stąd przebudowa przy kościele Św. Ducha, czy plan budowy nowe pętli w Iwinach. Jednocześnie nie zapominamy o długofalowych inwestycjach, które pozwolą usprawnić cały układ komunikacyjny – zaznacza Monika Kozłowska-Święconek, dyrektorka Wydziału Mobilności Miejskiej.

Jednym z takich projektów jest właśnie rozpoczęta budowa wydzielonej jezdni autobusowej między ul. Bardzką a Kamienną oraz planowana sygnalizacja świetlna przy Dworcu Autobusowym. Oba działania mają najważniejsze znaczenie dla płynności przejazdu na trasie Jagodno – centrum.

Miasto zapowiada, iż przez cały czas będzie prowadzić monitoring linii autobusowych na Jagodno, zwłaszcza jesienią, kiedy zmienia się sposób przemieszczania się uczniów. Kolejne korekty tras i częstotliwości kursowania mają być uzależnione od zgromadzonych danych i potrzeb mieszkańców.

Foto: mat. prasowe

Idź do oryginalnego materiału