Retro Express Bieszczady wyrusza w mikołajkowy weekend
Już w weekend 6–7 grudnia 2025 roku wyjątkowy Retro Express Bieszczady wyruszy w dwie wyjątkowe podróże. W tym artykule przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące przejazdu w sobotę 6 grudnia – pożegnalny przejazd po linii kolejowej nr 108 przed jej remontem.
Informacje o niedzielnym wyjeździe na Słowację (7 grudnia) zostaną opublikowane w osobnym komunikacie na stronie retroexpressbieszczady.com.
Rozkład jazdy Retro Express Bieszczady – sobota 6 grudnia
Sobotni rozkład jazdy Retro Express Bieszczady obejmuje pożegnalny przejazd po linii kolejowej nr 108 przed jej remontem. Podczas podróży pasażerowie będą mogli cieszyć się malowniczymi widokami Bieszczad oraz atmosferą dawnych lat kolei.

Cennik biletów i zakup u konduktora
Bilety można nabyć wyłącznie u konduktora w dniu podróży – akceptowane są zarówno płatności gotówką, jak i kartą płatniczą. Wszystkie ustawowe zniżki na bilety kolejowe są honorowane, co umożliwia komfortowy przejazd dla rodzin i grup z dziećmi.

Wagon gastronomiczny WARS z 1971 r.
Serce Retro Express Bieszczady stanowi wagon typu WARS z 1971 roku, przekazany przez PKP IC w listopadzie 2024 r. na rzecz Stowarzyszenia DolinaKolejowa.pl. Wagon został pieczołowicie odrestaurowany przez SKPL Cargo.
Podczas mikołajkowego przejazdu o kulinarne doświadczenia pasażerów zadba Ekipa Ośrodka Wypoczynkowego TARNICA z Soliny, w tej chwili prowadząca także Zajazd ZAGÓRZANKA w Zagórzu.
Skład pociągu – 230 miejsc siedzących
W sobotnim przejeździe znajdą się:
-
Wagon barowy WARS
-
3 znane wagony pasażerskie
-
1 wagon niespodzianka
Łącznie Retro Express Bieszczady oferuje 230 miejsc siedzących. Ze względu na zimową aurę wagon rowerowy (pocztowy) tym razem nie będzie użytkowany.
Historia i znaczenie Retro Express Bieszczady
Retro Express Bieszczady to efekt współpracy SKPL Cargo i Stowarzyszenia DolinaKolejowa.pl. Skład stacjonuje w Zagórzu, które od ponad 150 lat pełni rolę ważnego węzła kolejowego, zwanego często kolejową bramą Karpat.
Trasa pociągu biegnie szlakiem dawnej Pierwszej Węgiersko-Galicyjskiej Drogi Żelaznej, łączącej Budapeszt z Twierdzą Przemyśl. w tej chwili ponad 260-kilometrowa magistrala przebiega przez Polskę, Ukrainę, Słowację i Węgry, umożliwiając transgraniczne podróże turystyczne.
Tabor Retro Express Bieszczady
Lokomotywą pociągu jest spalinowa SU 42 typu 101 z 1977 roku. Podstawowy skład obejmuje:
-
2 wagony typu „ryflak” z lat 70. XX wieku
-
Niemiecki wagon pasażerski 2. klasy typu YB (1985 r.)
-
Wagon pocztowy 304 C (1981 r.)
Wagon WARS pełni rolę gastronomiczną i zapewnia pasażerom pełen komfort podczas podróży.




![Na krakowskie ulice wyruszył specjalny autobus [LOKALIZACJE POSTOJÓW]](https://cowkrakowie.pl/wp-content/uploads/2025/12/autobus.jpg)









