Atlas Arena podsumowuje rekordowy sezon
Rok 2025 przyniósł w Łodzi statystyki, które plasują Atlas Arenę w czołówce obiektów widowiskowych. Przez trybuny przewinęło się blisko milion widzów, którzy uczestniczyli w 57 koncertach oraz 18 imprezach sportowych. Skalę działalności doceniono również poza granicami kraju. W tegorocznym zestawieniu magazynu „Pollstar”, uznawanego za jeden z najważniejszych tytułów w branży koncertowej, Atlas Arena zajęła trzecie miejsce w rankingu Aren Europy Wschodniej.
W minionym sezonie łódzka scena gościła artystów światowego formatu, takich jak Andrea Bocelli, Ghost, Lorde czy zespół The Offspring. Organizatorzy podkreślają, iż Łódź stała się naturalnym przystankiem dla dużych tras koncertowych, co widać również w planach na rok 2026. W kalendarzu już teraz widnieją nazwy takie jak Wu-Tang Clan, Marilyn Manson, Scorpions czy Deep Purple.
- Rok 2025 przyniósł nie tylko rekordową frekwencję i imponujący kalendarz wydarzeń sportowych, kulturalnych i muzycznych, ale również milowe inwestycje, które jeszcze bardziej zwiększają naszą konkurencyjność
- mówi Maciej Łaski, prezes Miejskiej Areny Kultury i Sportu, spółki zarządzającej Atlas Areną.
Prace modernizacyjne
Rozwój oferty programowej idzie w parze z modernizacją infrastruktury. Prace modernizacyjne objęły m.in. systemy oświetleniowe i multimedialne oraz wymianę trybun mobilnych, co ma pozwolić na obsługę produkcji o jeszcze większym stopniu skomplikowania.
Istotnym czynnikiem wpływającym na frekwencję, zwłaszcza wśród widzów spoza Łodzi, jest unikalna w skali kraju kooperacja z przewoźnikiem kolejowym. Uruchamianie specjalnych pociągów „ŁKA Koncertowy”, które dowożą i odwożą publiczność z Warszawy, stało się atutem wyróżniającym obiekt na tle konkurencji. Możliwość bezpiecznego powrotu do stolicy po wydarzeniu jest często decydującym argumentem dla fanów muzyki przy wyborze lokalizacji koncertu.
Impuls dla turystyki
Funkcjonowanie dużej areny widowiskowej przekłada się bezpośrednio na kondycję lokalnej branży turystycznej. W 2025 roku Łódź odwiedziło 5,2 mln osób.
- Atlas Arena jest jednym z ważnych elementów turystycznej oferty Łodzi. Każde wydarzenie przyciąga gości, którzy mają okazję poznać miasto, jego architekturę i kulturę
– mówi Tomasz Koralewski, prezes Łódzkiej Organizacji Turystycznej.
Zależność między kalendarzem imprez a obłożeniem miejsc noclegowych potwierdzają przedstawiciele hoteli sąsiadujących z obiektem.
- Każda impreza ogłoszona w Atlas Arenie to wyraźny wzrost rezerwacji w naszym hotelu. Dzięki sąsiedztwu hali, jesteśmy naturalnym wyborem dla uczestników imprez a miejsca w noclegowe w naszym hotelu znikają błyskawicznie
– podkreśla Marta Wróblewska, PR Manager Hotelu Double Tree.

4 godzin temu















