Mistrzostwa świata w lekkiej atletyce coraz bliżej. Zostań wolontariuszem!

4 tygodni temu

W marcu przyszłego roku odbędą się Halowe Mistrzostwa Świata w Lekkiej Atletyce Kujawy Pomorze 2026. Ruszył nabór wolontariuszy na to wydarzenie.

W imprezie weźmie udział ponad 2 tysiące sportowców ze 150 krajów. Wydarzenie odbywające się między 20 a 22 marca w Toruniu będzie największym wydarzeniem lekkoatletycznym w historii regionu i drugim tej rangi wydarzeniem w Polsce.

Każdy chętny może stać się częścią mistrzostw. Można bowiem zgłaszać się na wolontariat. Aby wziąć udział w rekrutacji należy zarejestrować się na stronie mistrzostw i wypełnić formularz [TUTAJ]. Wybrani kandydaci otrzymają powiadomienie e-mail na przełomie listopada i grudnia, zostaną zaproszeni na rozmowę i szkolenia informacyjne.

– Wolontariat to szansa na poznanie kulis organizacji największej imprezy lekkoatletycznej na świecie, zdobycie cennego doświadczenia oraz przeżycie niezapomnianej przygody. Wszystko to w otoczeniu największych sportowych gwiazd i najwspanialszych kibiców z całego globu. To impreza, którą będzie żyć całe województwo! – podkreśla marszałek Piotr Całbecki.

Zgłoszenia można wysyłać do 20 października. Zadania wolontariuszy będą uzależnione od przydzielonego im obszaru:

  • Grupa Techniczna – przygotowanie i utrzymanie infrastruktury technicznej hali. Wolontariusze pomagają w montażu i demontażu elementów wyposażenia, obsłudze oświetlenia, nagłośnienia oraz sprzętu sportowego. Odpowiadają również za szybkie reagowanie na wszelkie usterki techniczne podczas zawodów i wsparcie w logistyce wydarzeń rozgrywanych na arenie głównej oraz w strefach rozgrzewkowych.
  • Team Attaché – opieka nad konkretnymi reprezentacjami narodowymi. Pomoc sportowcom i trenerom w poruszaniu się po mieście, arenie i hotelach, wsparcie w kwestiach językowych oraz rozwiązywanie bieżących problemów.
  • Transport – koordynacja i organizacja przewozu zawodników, sędziów, delegatów i VIP-ów. Wolontariusze pomagają w logistyce kursów z lotnisk i hoteli na halę oraz z powrotem, dbają o punktualność i sprawne przemieszczanie się pojazdów. Współpracują z kierowcami i kierują uczestników do odpowiednich środków transportu, często też towarzyszą gościom w podróży.
  • Media – wsparcie dziennikarzy, fotografów i ekip telewizyjnych, organizacja i obsługa stref medialnych, konferencji prasowych oraz przekazywaniem bieżących informacji i wyników. Pomoc w logistyce, udzielanie informacji o harmonogramie i koordynacja komunikacji między biurem prasowym a resztą organizacji.
  • Kontrola antydopingowa – wsparcie pracowników agencji antydopingowej w realizacji procedur kontrolnych. Wolontariusze towarzyszą wybranym zawodnikom, wskazanym do testów, pilnują ich obecności, prowadzą do strefy kontroli i pomagają w wypełnianiu dokumentów.
  • Fizjoterapia – pomoc zespołom fizjoterapeutycznym w obsłudze zawodników przed i po startach. Wolontariusze przygotowują stanowiska do masażu i regeneracji, dbają o porządek w strefie odnowy biologicznej, wydają ręczniki, napoje i pomagają w zarządzaniu kolejkami.
  • Centrum Informacji Technicznej (TIC) – TIC to centrum komunikacji technicznej i organizacyjnej dla wszystkich uczestników wydarzenia. Wolontariusze odpowiadają za przekazywanie bieżących informacji, pomoc w rozwiązywaniu problemów technicznych oraz wsparcie organizacyjne ekip i przedstawicieli federacji. To punkt kontaktowy dla wszystkich spraw związanych z infrastrukturą i logistyką działania całego obiektu.
  • Biuro zawodów – rejestracja zawodników, wydawanie numerów startowych, informowanie o zmianach w harmonogramie oraz przyjmowanie protestów i wniosków technicznych.
  • Hotele – pomoc w zapewnieniu sprawnego przebiegu zakwaterowania uczestników. Wolontariusze wspierają gości przy zameldowaniu i wymeldowaniu, pomagają w komunikacji z recepcją, udzielają informacji o harmonogramie i odpowiadają na pytania. Współpracują także z zespołem transportu i team attaché, by zapewnić płynność działań poza areną.
  • Lotniska – powitanie uczestników i gości zaraz po przylocie. Pomoc w odbiorze bagażu, przejściu przez punkty informacyjne oraz odnalezieniu odpowiedniego środka transportu. najważniejsze są tu otwartość, życzliwość i znajomość języków obcych.
  • Akredytacje – wydawanie identyfikatorów dla wszystkich grup zaangażowanych w wydarzenie: zawodników, trenerów, mediów, VIP-ów, sędziów i wolontariuszy. Wolontariusze obsługują punkty akredytacyjne, weryfikują dane, pomagają w problematycznych przypadkach oraz kontrolują dostęp do odpowiednich stref na terenie areny.
  • Marketing – wsparcie promocji wydarzenia oraz działań partnerów i sponsorów. Wolontariusze rozdają gadżety, pomagają w organizacji aktywacji dla kibiców, prowadzą konkursy, animacje i wspierają relacje w mediach społecznościowych.
Idź do oryginalnego materiału